Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Blev återigen "lurad" av incheckningspersonalen. Denna gång på OPO och KLM/Airfrance. Jag fick prioriterat baggage och boarding zone 2. Men det stog inte SK Elite Plus på boardingkortet. Det gick inte att lägga in hävdades bestämt. Man får nog prova några olika damer vid incheckningsdisken om det inte blir rätt. Jag funderar på att skippa KLM helt i framtiden. Att inte kunna lägga in frequent flyer vid incheckningsdisken för ett partnerbolag är oseriöst.

SAS Eurobonus support hevder man ikke får uttelling på awardbilletter betalt av andre. Postet det i Evening of conversation tråden da jeg ønsker at noen tar det opp med sjefene.

https://www.businessclass.com/forum/threads/sas-an-evening-of-conversation-ebd.106160/post-1100385
Jag har sett någon annanstans ifrån SAS support att det är den som åker och har inget med vem som betalar eller var poängen kommer ifrån om det EB poäng. Tx om du bokar för två personer. Tror inte flymepoeng blir glada då, om det är detta som gäller https://blog.awardfares.com/eb-millionaire-itinerary-amir/

"Totalt antal använda Eurobonus-poäng: 360 125 (Använde faktiskt 282 125 poäng eftersom 78 000 av dessa gick ut från ett annat EB-konto)".

Last edited:
Blev återigen "lurad" av incheckningspersonalen. Denna gång på OPO och KLM/Airfrance. Jag fick prioriterat baggage och boarding zone 2. Men det stog inte SK Elite Plus på boardingkortet. Det gick inte att lägga in hävdades bestämt. Man får nog prova några olika damer vid incheckningsdisken om det inte blir rätt. Jag funderar på att skippa KLM helt i framtiden. Att inte kunna lägga in frequent flyer vid incheckningsdisken för ett partnerbolag är oseriöst.
KLM är väl inga problem att få in? Jag får tom upp dessa i SAS appen om man söker upp PNR.
Eller vad är speciellt i ditt fall?

KLM är väl inga problem att få in? Jag får tom upp dessa i SAS appen om man söker upp PNR.
Eller vad är speciellt i ditt fall?
Jag har också fått upp dem i appen. Men det hjälper inte. Det är inga problem när jag lämnar Sverige eller Amsterdam. Men när jag har varit i andra länder på tillbakaresan så strular det. Pratade med "servicepersonalen" på KLM loungen i AMS. De säger att man ska lägga in SK före EBG. När incheckningspersonalen visade hur det var inlagt så sade de att de lagt in som det var på utresan. Då var inget SK EBG med, endast EBG. På utresan fungerade det, inte på hemresan.

Toppen