Senaste nytt

Vem vill bli EuroBonus miljonär? Jorden runt -semilive

Ännu en flight där det käns som att tiden står still, verkar som att jag kanske behöver lite semester snart... :rolleyes:

Väldigt alert service, snabbt och effektivt.

Är säkerligen inte den enda som har tänkt att bo på Novotel , vid Taipei flygplats.

Det finns shuttlebuss om ni går längst bort till vänster när ni kommer ut (hållplats 8)
Dessvärre så går dom ibland endast en gång i timmen, taxi kön går ni förbi, och det kostade 50 kr att åka taxi istället.

Fin utsikt över flygplatsen ifall ni väljer sådant rum, be om att få bo så högt upp som möjligt.

20241112_121729.jpg
20241112_170955.jpg
20241112_171241.jpg
20241112_165919.jpg

Ännu en flight där det käns som att tiden står still, verkar som att jag kanske behöver lite semester snart... :rolleyes:

Väldigt alert service, snabbt och effektivt.

Är säkerligen inte den enda som har tänkt att bo på Novotel , vid Taipei flygplats.

Det finns shuttlebuss om ni går längst bort till vänster när ni kommer ut (hållplats 8)
Dessvärre så går dom ibland endast en gång i timmen, taxi kön går ni förbi, och det kostade 50 kr att åka taxi istället.

Fin utsikt över flygplatsen ifall ni väljer sådant rum, be om att få bo så högt upp som möjligt.

Visa bifogad bild 159089Visa bifogad bild 159090Visa bifogad bild 159091Visa bifogad bild 159092
Den där maten ser ju sjukt god ut för att vara ekonomi! Hade varit mer än nöjd med den även i business.

Visa bifogad bild 159089Visa bifogad bild 159090Visa bifogad bild 159091Visa bifogad bild 159092

Ypperligt spa och pool på det hotellet.

Om man bor på hotell längs Calea Bucurestilor (den stora vägen i nord-sydlig riktning precis vid Bukarests flygplats) så är det jättelätt att åka lokalbuss till både flygplatsen och den nya vattenparken Therme. Google Maps kan enkelt hitta vilken buss man ska ta och betalar (3 lei, alltså 7 SEK) gör man genom att hålla sitt contactless Visa/Mastercard mot kortläsaren på bussen. Tänk dock på att det finns två flygplatser längs Calea Bucurestilor så gå av vid rätt flygplats (den som ligger mest norrut).

Bokning av dagens flygningar hade jag lagt in i SAS appen, och Eurobonusnummer syntes hos checkin, och även på mitt boardingpass (återigen hela numret utan ***)

Man fick en lounge voucher till China Airlines loungen vid gate B4.

Ingen speciell lounge att nämna, men det fanns lite mat som slank ner.

Blipparen vid gaten ville ta mitt boardingpass (dom måste bara ta alla) och bara ge mig lilla flärpen där EB nr ej står, argumenterande lite, tills hans lösningsorienterade kollega helt enkelt skrev ut ett nytt boardingpass.

Förstår mig inte på folk som har "kan inte" attityd , och som inte vill lyssna från första stund.
Hans kollega visade hur enkelt det gick att lösa.

Ta bild på boardingpassen gott folk, ifall ni möter en liknande karaktär!

Bussgate med "vip buss" för Sky priority som åkte innan de statuslösa

Vietnam Airlines har hittills den allra bästa stolen, med gott om plats. :)

20241113_060752.jpg
20241113_071444.jpg

20241113_072042.jpg

Toppen