Senaste nytt

Vem bokar dina Business Class biljetter?

Vem bokar dina affärsresor?

  • Jag bokar affärsresor själv

    Votes: 28 54,9%
  • Företaget har reseavdelning

    Votes: 6 11,8%
  • Affärsresebyrå

    Votes: 22 43,1%
  • Min assistent

    Votes: 3 5,9%
  • Övrigt (svara nedan)

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    51

rob74

Medlem
De flesta på jobbet bokar via affärsresebyrån hemma, men jag bokar alltid min avdelnings resor själv och då med företagskortet (First Card/Master Card). Man får det man vill ha och det blir oftast billigare.
Det blir billigast möjliga biljett så länge det finns platser. 1 klass på tåg har kunnat funka, men nu när det ska sparas en massa så tänker jag erbjuda mig att betala den blygsamma mellanskillnaden själv. Har åkt tre vändor 2 klass nu och det har varit fullsatt, rörigt och svårt att jobba eller ta en powernap. Imorgon åker jag dock 1 klass Luleå-Kiruna, vilket ska bli skönt.

När jag frilansar så bokar jag alltsom oftast själv. Nackdelen är ju att ibland blir det att ligga ute med en hel del pengar. Fördelen är att jag då rullar en hel del pengar via Amex eller Diners.
Om jag har haft uppdrag med universitetet som huvudman så har de bokat biljetten åt mig alternativt bett mig kontakta resebyrån de använder. Då har jag sagt med vad och när jag vill resa och då går ju fakturan direkt till den som ska attestera.
Men som sagt, det kan bli fel ändå. Sist blev jag bokad på dagen efter jag skulle åka. Tur man lusläser resedokumenten...

Business Class, det flyger jag när jag är ledig! :)
Ser det som en belöning till mig själv.
 

Alx

Medlem
Jag bokar alla våra resor själv eftersom vi reser 100% privat oavsett det är F, C eller Y. Businessclass.se har dragit ner våra resekostnader en hel del räknat per resa. Men totalt vete sjutton. Vi reser mer än någonsin eftersom det kommer så många deals från framför allt Dr. Miles :D

Så ett STORT tack till alla er som postar alla deals!
 
Toppen