Senaste nytt

Vega, Senator åker på besök till Sembl.. Ut på tur, aldrig sur Part Deux

En timma i FCL går snabbt. Efter mina två senaste resor med vapendragaren och idag inser jag att det blir delvis bortkastat att optimera nöjen med arbete. Av 75min i FCL arbetade jag 60min Vad skall jag göra i FCT?

I alla fall, jag gillar FCL i MUC. Mitt andra besök. Kanske lite mindre lyxkänsla och utbudet överlag känns snålare än FRA. Inget fel på service eller kvalité, min omelett var jättegod och jag blev påpassad deluxe. Men några små detaljer som t.ex. menyn där allt verkar ha skrivits i Windows 95, och skrivit ut på HP:s första bläckstråleskrivare drar ner lite det totala betyget. Annars är det bara ett täcken på att jag är en rejält bortskämd medelåldersman!

473fa9e1de83239a050c6bdc9f180d8f.jpg

46dbf3fa583b303753ac21e59133c23b.jpg
Jag föredrar faktiskt också FCL MUC före FCT. Kan inte riktigt sätta pengar på vad det är men känns gemytligare. Om dom bara haft cigarrer i cigarrloungen :p

• Gilla
Reactions: Gus
Hög klass som vanligt @Senator ! Hur skiljer sig maten mellan FCL i Munchen och FCT? Do&Co förser ju den sistnämnda med catering, så där bör det ju finnas en påtaglig skillnad.
Lite (betoning på lite) bättre mat i FCT men klart bättre på dryckesfronten i MUC (om man inte är Whiskyfreak). @Senator hade dom kvar Torre Muga på den röda fronten? Fantastiskt gott. Sedan var det det där med cigarrer som inte erbjuds i MUC.

Sedan var det det där med cigarrer som inte erbjuds i MUC.

Vid mitt besök i FCT i april har jag för mig att det var ett hyfsat utbud av cigariller, medan jag enbart såg en eller två cigarrer. Vill minnas att cigarrutbudet i Etihads F-lounge i Abu Dahbi var ngåt bättre.

Lite (betoning på lite) bättre mat i FCT men klart bättre på dryckesfronten i MUC (om man inte är Whiskyfreak). @Senator hade dom kvar Torre Muga på den röda fronten? Fantastiskt gott. Sedan var det det där med cigarrer som inte erbjuds i MUC.

München hade riktigt trevlig Pommery Cuvée Louise 2002 när jag var förbi i mars. När jag nämnde att München i och med detta hade lite vassare champagne än Frankfurts förstaklassterminal (efter att ha sett menykort här) småfnissade den mycket vane förstaklassresenären som satt i rökrummet med mig och förklarade att godbitarna i Frankfurt inte står med på menyn, utan tas fram när någon frågar.
Sanning eller bullshit?

Så framme i FCT snabba ryck idag. Fick precis den klassiska BC fikan "Skumpa" nu..

Lufthansa till FRA imponerar med bra service (2 varv drinkar, 20 pers i affärsklass) samt en passande snacks med flygtid på 35min.

Missade ta bild, men vid dörren ställs det en liten choklad till alla i ekonomiklass som man plockar med sig..

Nu lunch: gammal favis Schnitzel eller något nytt?

9f59db3f36aa522e1c411762519ad1bd.jpg

Oj @Senator, hur kommer du att känna Dig imorgon efter allt dirkande av dessa drycker, jag vet efter MD80 resan, det kändes flera månader efter resan som om jag skulle ha druckit samma kvantitet som på bilderna.
Trevlig resa.

Sen rödtjut på det? Hur skall detta gå? Nej, två glass skumpa så långt idag.. Kanske lite rött innan jag sätter mig. Har 4 viktiga kundsamtal att ringa innan flighten går

Toppen