Jakob Österberg skrev:Så var det för mig och mina vänner också.@D_Bring Amex och efterlys poängen!Klicka för att utvidga...
Blev 3st samtal till Amex. Nu är det fixat! Tack för tipset
Jakob Österberg skrev:Så var det för mig och mina vänner också.@D_Bring Amex och efterlys poängen!Klicka för att utvidga...
Egentligen är det 18000 poäng, men just nu är det +25%. Precis som @aldrighemma säger så får man 20000 statuspoäng vid sidan omBjörn Jonsson skrev:Saknar 12 000 baspoäng för nivå Guld. Gick i tankar om att skaffa AMEX Elite för de 20 000 statusgrundande poängen. Men som den nya villkoren för att bli inbjuden av en vänn stämmer inte överens med andra sidan då de där står att man får extrapoäng.Någon som vet vad man får man signar upp sig via en inbjudan?Visa bifogad bild 58303Visa bifogad bild 58304Klicka för att utvidga...
Björn Jonsson skrev:Saknar 12 000 baspoäng för nivå Guld. Gick i tankar om att skaffa AMEX Elite för de 20 000 statusgrundande poängen. Men som den nya villkoren för att bli inbjuden av en vänn stämmer inte överens med andra sidan då de där står att man får extrapoäng.Någon som vet vad man får man signar upp sig via en inbjudan?Klicka för att utvidga...
Tack, detta var nytt för mig! Jag har utgått från att man kan använda dem som vanliga poäng... Det är så jag tolkar Amex marknadsföring om man inte läser detaljvillkoren.Stefan Söderqvist skrev:Något att tänka på är att dom 20000 baspoängen inte går att boka resor eller liknande för utan är endast för att få extra baspoäng.Klicka för att utvidga...
Nikolas skrev:Observera punkt 4. Själv har jag inte sätt tidigare att detta var en av villkoren:Genom att bjuda in en vän godkänner du dessa villkor:
4.American Express har rätt att ta tillbaka din bonus om din vän inte uppnår en spendering om 10 000 kronor under sitt första år som Kortmedlem.Ett sätt för Amex att se till att man använder kortet och inte bara bjuder in för att få poängerna vilket många användare har kanske utnyttjat för mycket?Klicka för att utvidga...
Du får skilja på värvningspoäng och årligen återkommande 20k baspoäng.Martin Johansson skrev:Tack, detta var nytt för mig! Jag har utgått från att man kan använda dem som vanliga poäng... Det är så jag tolkar Amex marknadsföring om man inte läser detaljvillkoren.Klicka för att utvidga...
Det är ju just det som är problemet. Jag förstod det som att det är 20000 årliga vanliga baspoäng man får. Det är det ju alltså inte eftersom vanliga baspoäng kan användas till exempelvis awards.Canadien skrev:Du får skilja på värvningspoäng och årligen återkommande 20k baspoäng.Värvningspoängen ger ingen extra status hos SAS, de är vanliga s k extrapoäng. Den årligen återkommande bonusen från Amex om 20k är baspoäng, som enbart höjer din status hos Eurobonus, dessa ökar inte ditt saldo av användbara EB-poäng.Klicka för att utvidga...
Nej, baspoäng kan aldrig användas till något annat än status. När du flyger får du t ex 1,250 baspoäng plus 1,250 extrapoäng. Se nedan. Första posten är enbart extrapoäng. Nästa post är en flygning, både extra och bas, sista är ett utnyttjande av poäng.Martin Johansson skrev:Det är ju just det som är problemet. Jag förstod det som att det är 20000 årliga vanliga baspoäng man får. Det är det ju alltså inte eftersom vanliga baspoäng kan användas till exempelvis awards.Klicka för att utvidga...
Tack! Då hänger jag med, jag trodde att baspoängen alltid var användbara (till annat än status) men det gäller alltså bara poäng från flygningar.Canadien skrev:Nej, baspoäng kan aldrig användas till något annat än status. När du flyger får du t ex 1,250 baspoäng plus 1,250 extrapoäng. Se nedan. Första posten är enbart extrapoäng. Nästa post är en flygning, både extra och bas, sista är ett utnyttjande av poäng.Visa bifogad bild 58316Klicka för att utvidga...
Kan ju vara intressant vem som svarade dig... såhär säger reglernahg1980 skrev:Hej, nybliven medlem här. Har läst på forumet i några år men inte haft anledning att "joina" så att säga. Försöker hålla "guldstatus" igång i två allianser, är idag medlem i Flying Blue (Platinum) och Executive Club (Silver). Funderar dock på att byta ut Flying Blue mot Eurobonus till nästa medlemsår, och detta kort är en av anledningarna. Så, någon som är sugen på att värva mig? PMa isfHann inte lägga mig ifrån datorn innan jag hade sex PM. Jag svarade den person som skrev först. Tack alla!Klicka för att utvidga...
hg1980 skrev:Ok, hade tyvärr ingen aning om det. Såg bara att det förekommit i stor skala tidigare i forumet. SorryOch vad jag kan se så är den person som gjort fel jag, jag har postat i fel forum. Ber om ursäkt för det.Klicka för att utvidga...