Värvningsbonus / kampanj - SAS American Express Elite

jumbooze skrev:Syns den som kommande saldo?Man ser när köpet som triggade bonusen får xxxxx antal extra och ett plus i listaDärefter så skickar de väl över bonusen när de ser att första fakturan är betald och med efterkommande sweep.Men som sagt så bör de synas på saldo nu...Klicka för att utvidga...
Ok, inget syns på saldo eller köpet där 20k passerades vilket var 3 veckor sedan... hmm

spritfet skrev:Ok, inget syns på saldo eller köpet där 20k passerades vilket var 3 veckor sedan... hmmKlicka för att utvidga...
Var detta pappersvärvning eller länk värvning känns som ett samtal till amex är på plats för att säkerställ att värvning reggats ok...

Impendill skrev:Då måste väl personen redan haft ett Amex ? Vad är karenstiden på?Klicka för att utvidga...
Ja men det var ett par år sedan. Jag fick ju värvningsbonusen...

jumbooze skrev:Var detta pappersvärvning eller länk värvning känns som ett samtal till amex är på plats för att säkerställ att värvning reggats ok...Klicka för att utvidga...
Länkvärvning under SAS70-kampanjen. Yes, jag slår dem en signal.

Jag blev också värvad under SAS70-kampanjen. När jag hade kommit upp i 20k, blev välkomstpoängen automatiskt registrerade utan problem.

Amex skapade ett ärende och både jag och personen jag värvade har varit i kontakt med dem utan att några poäng registrerats. Märkligt att det ska ta sån tid när åtminstone jag är van vid snabb handläggning av dem sedan tidigare.

Maken har extrakort kopplat till mitt Elite. Han har fram till för något år sedan haft "eget" kort, som han avslutade. Med posten för någon dag sedan dök det så upp ett nytt Premiumkort till honom med hans EB-nummer. Har någon varit med om det? Har inte ringt Amex ännu.

Hej,

Fick hem kortet 1v efter ansökan, men 20000 status grundande poäng har inte kommit. Hur lång tid ta det?

Är det krav på viss spend även för statuspoängen? Trodde endast det gällde för värvningsbonus?

20000 statusgrundande poäng är väl inkluderat i kortet/årsavgiften?

dino_81 skrev:Är det krav på viss spend även för statuspoängen? Trodde endast det gällde för värvningsbonus?20000 statusgrundande poäng är väl inkluderat i kortet/årsavgiften?Klicka för att utvidga...
Ah, läste lite snett. De borde komma efter första fakturan tror jag

Observera punkt 4. Själv har jag inte sätt tidigare att detta var en av villkoren:

Genom att bjuda in en vän godkänner du dessa villkor:

4. American Express har rätt att ta tillbaka din bonus om din vän inte uppnår en spendering om 10 000 kronor under sitt första år som Kortmedlem.

Ett sätt för Amex att se till att man använder kortet och inte bara bjuder in för att få poängerna vilket många användare har kanske utnyttjat för mycket?

Back