hg1980 skrev:Vill tillägga lite till, till diskussionen. För mig är det en gåta hur man kan kräva saker och hjälp, och inte visa tacksamhet. Tacksamhet, ödmjukhet och respekt är tre ledord som man borde ha med sig i ett forum.Det här forumet är verkligen unikt, det är en faktadatabas av rang, och att det finns individer som ni moderatorer och andra, som lägger så otroligt mycket tid på detta, det är så fruktansvärt mycket värt. Finns en mängd historier på det här forumet om personer som efter blivit medlemmar här, blivit medvetna i sitt resande, och några månader/år senare sitter och smuttar champagne i en Lufthansa First-kabin, mycket tack vare all den kunskap som det här forumet ger.Men sorgligt nog så syns denna mentalitet på många fler ställen än här. Information är gratis (finns t o m de som hävdar att film, musik, etc skall självklart vara gratis). Information är aldrig helt gratis, det ligger någons tid och engagemang bakom den informationen. Därför anser jag att man skall visa tacksamhet.Ett exempel, på hur man kan visa tacksamhet är med alla värvningar. Istället för att posta "värva mig" i Amexvärvningstråden, kan man PMa en person som man anser bidrar till all den information som finns här inne. Kanske en person som hjälpt just dig med något, eller du sett har hjälpt många, PMa den personen och erbjud han eller henne att värva dig. Visst, det kanske inte är det första man tänker när man fått nys om att på businessclass.se där kan du bli värvad, så får du mer poäng. Jag själv gjorde samma sak när jag gick med här, jag skrev i en tråd (fel tråd dessutom, bra start på den här resan..), värva mig.. Men när jag kompletterade mitt Amex Elite häromveckan, med ett Amex Platinum, då vände jag mig till den person som jag anser hjälpt mig mest de månader jag varit här. För mig en självklarhet.Klicka för att utvidga...