Senaste nytt

Vart tar man vägen efter Singapore?

Personligen tyckte jag inte Singapore var något speciellt förutom Chilli/Pepparkrabban. Dyr alkohol och inget speciellt i övrigt. Kommer inte besöka landet/stan mera annat än transfer då den ligger bra till. Finns ju massor med fina öar och länder med storstäder i närheten.

Personligen tyckte jag inte Singapore var något speciellt förutom Chilli/Pepparkrabban. Dyr alkohol och inget speciellt i övrigt. Kommer inte besöka landet/stan mera annat än transfer då den ligger bra till. Finns ju massor med fina öar och länder med storstäder i närheten.
Håller inte med dig. Hur länge var du där, vart var du och vad åt du? :)

Var där 4 nätter var runt hela stan. Bodde på Hilton, åt 5-rätters på Raffles Grill, Och flera hawkers och Chilli Crab. Drinkar på Four Seasons m fl. Besök på Marina bay sands mm. Rent snyggt men tråkigt med dyr öl. Gillade KL och Saigon mera. Men som sagt smaken är olika. Fördelen med Singapore är ju att det är nära till det mesta i Sydostasien.

One Altitude bar gillade jag. Inte högsta skybaren men en av de läckraste jag besökt med öppet plan. Rekommenderas.

Det beror ju på hur mycket mer du vill flyga. Perth som nämndes är 5 h bort men är en trevlig stad (precis tillbringat helgen där för tredje gången på 3 månader). En Airbnb i Cottlesloe eller City Beach. Bra stränder trevliga restauranger.
IMG_5351.jpg

En dagsutflykt till Rottnest Island är ett måste, bifogar en bild. Perth blir förstås dyrare än Asien. Margaret River om man gillar vin och god mat, men ligger några timmar bort med bil.
IMG_5322.jpg

Var där 4 nätter var runt hela stan. Bodde på Hilton, åt 5-rätters på Raffles Grill, Och flera hawkers och Chilli Crab. Drinkar på Four Seasons m fl. Besök på Marina bay sands mm. Rent snyggt men tråkigt med dyr öl. Gillade KL och Saigon mera. Men som sagt smaken är olika. Fördelen med Singapore är ju att det är nära till det mesta i Sydostasien.
Som ”local” är det du gjorde väldigt turistigt. Om du kommer tillbaka rekommenderar jag att du äter lite Briyni till frukost i Tekka Centre. Vandra sedan bort mot Arab St där man får sig en god kopp kaffe eller the. Hyr en cykel och cykla till Marina Barrage. Närmre MBS än så behöver man inte komma. Grab till ett bra hawker, förslagsvis Newton. Kör en proper 20-rätters fest. Sedan kan man välja att ta sig downtown(till Clarke eller Boat Quay....) eller så kan man ta sig uppåt till Holland Village för lite barer.

Det Singapore utanför den turistiga kärnan är inte så rent eller snyggt, det gäller bara att veta vart man skall gå.

Mitt tips är att flyga vidare till Kalibo med Singapore Airlines och sen ta en taxi transfer till Boracay

Detta gjorde vi i januari i fjol, flög SIN-Kalibo och sedan vidare till Manila från Cataclan. Jag var inget större fan av Boracay. Visst stranden är okej, men det kryllade av svenskar och jag fick Kanarieholmarna-feeling av alla barnfamiljer. Nu var det inte så mycket aktiviteter från vår sida då vi var där för stranden, men ändå. Jag skulle välja något lite mindre exploaterat. Plus dock för enkelheten att ta sig till och från.

Som ”local” är det du gjorde väldigt turistigt. Om du kommer tillbaka rekommenderar jag att du äter lite Briyni till frukost i Tekka Centre. Vandra sedan bort mot Arab St där man får sig en god kopp kaffe eller the. Hyr en cykel och cykla till Marina Barrage. Närmre MBS än så behöver man inte komma. Grab till ett bra hawker, förslagsvis Newton. Kör en proper 20-rätters fest. Sedan kan man välja att ta sig downtown(till Clarke eller Boat Quay....) eller så kan man ta sig uppåt till Holland Village för lite barer.

Det Singapore utanför den turistiga kärnan är inte så rent eller snyggt, det gäller bara att veta vart man skall gå.

Singapore är utan tvekan min favoritstad. Har mest troligt någon lätt släng av aschberger, och ordningen och organisationen på saker och ting håller mig på gott humör. Enda nackdelen är väl alkoholpriserna, men det kan jag leva med.

Toppen