Singapore
Medlem
Håller med om KL, prutar man hårt finns det riktig bra varumärken att fynda av tveksamt ursprung på Petaling StreetSedan ligger väl Langkawi tillräckligt lång norrut i Malaysia för att vattnet skall vara bra. Ska eventuellt till Penang i jobbet i april nästa år. När jag kollade upp lite verkar det som att havet inte är speciellt badbart där. Samma sak upplevde jag för 15 år sedan när jag var i Malakka. Det byggdes flotta hotell hejvilt längs med stränderna, men inte en jäkel badade, eftersom vattnet i Malakkasundet var så skitigt.
Mitt intryck a Malaysia efter två besök där med 15 års mellanrum är det är ultramodernt i många centrala delar, samtidigt som man drar fördelarna av en bra prisnivå.
Jag håller med föregående talare. Vattnet blir badbart vid den Thailändska gränsen (Koh Lipe) och det var till Thailand som han inte ville åka. I västra Malaysia är vattnet väldigt grumligt. Nackdel är dock att det är regnperiod i östra delen av Malaysia, där merparten av alla fina stränder och dylikt finns.