Senaste nytt

Vart åker ni 2024?

Maruska

Ny medlem
Thailand i början på februari i två veckor. I mars en tripp till Davos (Schweiz) i april/maj ta bilen ner till champagne området. I juli är det den sedvanliga Europa resan med bil. Blir många nätter i Frankrike vid medelhavet. I september bli det Amalfikusten en vecka.
 

Sir Lemon

Medlem
Har nyligen flyttat till Nederländerna, så vi kommer främst utforska närregionen i år med bil/tåg.

Men jag behöver ju återkvalificera mig till EBG, så jag går och funderar på en resa österut, troligen Japan som jag inte besökt på fyra år. Väntar in någon prisvärd business-fare.

Utöver det är en 60-årsfest i Porto bokad i augusti och en tripp till London i September, båda resorna troligen med tåg, såvida jag säkrat upp EBG.
+1 för Porto! Jag och Kjaersten gjorde en avstickare i november till Lissabon och Barcelona (3+1 natt) och hon älskade Portugal. Funderar på Kap Verde under året och även en separat semestervecka till Lissabon och Algarve, kanske med en dagstur till Porto. Så glad att hon föll för Portugal som är en favorit för min del.

Sen känner jag att det skulle vara en sista chans (och första för mig) att få till en Lufthansa First under året innan övergången till ny allians. Håller (kanske naivt) tummarna för att övergången kan ge möjlighet att flyga Air France First efter det. Förstår att det inte är självklart att det blir möjligt, men önska/drömma kan man ju. ;)
 

Mr Basic

Medlem
krissamtal hemma
Haha!
Bra tråd, utmärkt med många bra tips att lägga till listan på resmål. F1 som @LindaMa nämnde måste jag ta tag i, varit sugen på att besöka Azerbajdzjan.

Strax awardresa till Seychellerna. Senare i vår London och Oslo.
Sommaren tänkte jag tillbringa på hemmaplan med en kortare roadtrip i Dalarna.
Efter sommaren blir det en roadtrip i USA och sedan finns planer på att besöka München och se Harry Kane.

I ett längre perspektiv planerar jag 2025 färre långresor och att bocka av några Europa-destinationer (Bukarest, Sofia, Sicilien, Svalbard).
 

Jawen!

Medlem
Inget inplanerat i resväg men efter fjolårets äventyr på egen hand och därtill en nyanländ bebis hemma så får jag väl ligga lite lågt :)

Men ev åka och hälsa på sambos bekanta på Mallorca i vår och jag hoppas kunna komma iväg på vår årliga grabbresa vilket isf blir efter sommaren. Destination okänd än så länge men snart dags för lite bira med planering. Vi har varit lite inne på Portugal som nämnts i tråden men vi får se.

Rammstein nämndes och det har jag ju faktiskt inbokat i sommar så lite Danmark blir det ju om inte annat :)
 

filitrav

Medlem
Det blir en rundresa i Filippinerna i mars, cebu, bohol och Boracay. Rammstein här oxå i Köpenhamn i Juli men vi kommer nog bo i Malmö om det inte den svenska kronan stärks och sedan Mexico nov/dec. Filippinerna och Mexico är award med Turkish i C
Kul! Blir nästan samma för mig i juli med Boracay, Cebu, Manila sen in mot landsbygden.

Sen blir det London under påsken och eventuellt två resor till under året inom Europa och Norden.

CPH var sjukt dyrt när jag var där i mellandagarna, i snitt 6-800 kr för en simpel lunch för 3 personer.
 
Toppen