Senaste nytt

Vart åker ni 2024?

HenrikAI

Medlem
Jag brukar alltid ha minst en resa planerad, men efter att årets julstök nu är över och det är "tillbaka till vardagen" imorgon så insåg jag att jag inte har någon utlandsvistelse bokad alls i år. Efter ett krissamtal hemma ikväll har vi kommit fram till att vi nog vill ta en weekend i London (5+ år sedan vi var där senast) under våren och att en lite längre vistelse i Italien (ospecificerat var) för god mat och kultur också lockar.

Detta känns dock en aning magert.. Jag är sugen på att tömma Eurobonuskontot för en longhaul men behöver en voucher till för att få med hela familjen, så tveksamt om det blir något av det i år. Tyvärr är inte inspirationen på topp just nu, så tänkte höra med forumet..

Vad har ni för resplaner i år? Hur går tankarna där hemma?
 

helgonet

Medlem
Har nyligen flyttat till Nederländerna, så vi kommer främst utforska närregionen i år med bil/tåg.

Men jag behöver ju återkvalificera mig till EBG, så jag går och funderar på en resa österut, troligen Japan som jag inte besökt på fyra år. Väntar in någon prisvärd business-fare.

Utöver det är en 60-årsfest i Porto bokad i augusti och en tripp till London i September, båda resorna troligen med tåg, såvida jag säkrat upp EBG.
 

Johan F

Medlem
Det blir skidresa till Colorado utan familj (business bonus med United och LH) tidigt i februari, med familjen åker jag till New York (också business bonus men med Austrian båda vägarna). På höstlovet bär det av till Singapore med sonen och några närliggande stränder i antingen Indonesien eller Malaysia (SQ ekonomi dit, SQ business hem - revenue biljett).

På planeringsstadiet ligger en skidhelg i alperna med grabbarna, troligen Italien med flyg till Milano.

Det var allt än så länge men det är ju bara 7:e januari så…
 

JacobGBG

Medlem
Har redan en vända till Thailand inlagd till jul, landet har helt enkelt allt för den period vår familj är i nu.

I sommar finns också en resa till Thessaloniki tingad. Tyvärr så har jag svårt att se samma värde på hotellsidan i denna del av Medelhavet jämfört med t.ex. Spanien. Pengarna räcker helt enkelt så mycket längre på andra ställen så funderar på att vaska SKG biljetterna.
 

intuition

Medlem
Ser fram emot en lång-weekend i Singapore bokad kring påsk, med lagom galna flyg-entusiaster.
Vill till Japan också, och poäng-mässigt hade det suttit fint med SAS-flighter, men vi får väl se om det går ihop.
Har även en helgresa till London och en till Grekland. I övrigt väldigt tomt i res-kalendern eftersom jobbet blivit mer svårt att överblicka d.v.s. svårt att veta om det går att ta ledigt eller inte.
 

RobHK

Medlem
Precis som trådskaparen vill jag alltid ha en nästa resa planerad, känns trist att inte ha något att se fram emot. Är just hemkommen ifrån två fantastiska veckor på USAs västkust, så nu börjar planerna för nästa resor.

Först blir en longhaul att besöka moderlandet över påsk, flyger HKG till ARN och har just nu Finnair i PE, med waitlist till BC. Har varit många jobbresor i London och även en del i Windsor, men aldrig tagit mig ut på Englands landsbyggd, så de ska vi göra i juni. Återigen Finnair HKG till LHR och hem via Stockholm. Ska bli kul att prova stort plan på short haul mellan HEL och LHR, där har vi redan bekräftad BC då uppgradering gick igenom direkt. Så det blir många timmar med Finnair helt enkelt då resorna är fasligt långa runt Ryssland.

Man bor ju i Asien så man borde ju göra någon resa i Asien också, den svaga Yenen lockar kraftigt, så planen är att åka dit till hösten. Här har jag dock inte bokat än. Är ju ett stort fan av Bangkok också och har inte varit där sen 2018 (då jag va där två ggr det året). Så börjar snurra lite tankar om man ska få till en långhelg i Bangkok vid tillfälle också. Sen var de ju dedär med att 2024 skulle bli ett sparsamt år.. ..hmm..
 
Toppen