Senaste nytt

Vart åka istället för Tokyo? (stopover i Seoul)

Flizzy

Medlem
Har en bonusresa (EuroBonus) bokad i slutet av Maj till Tokyo via Seoul (3 dagar där).
Det ser ju mörkt ut för inresa till Tokyo just nu och tror inte heller Japan öppnar upp innan sommaren.

Sydkorea verkar dock öppna upp för inresa från 1 april i år, så funderar på om man kan boka om resan och åka nån annanstans den veckan vi skulle vara i Tokyo. Dvs från Seoul.
Har ni förslag på bra metropoler i Sydost(Asien) som flyger Star Alliance från Seoul?
 

Flizzy

Medlem
Hade planerat att vara borta 11 dagar sammanlagt, hade gärna velat besöka nån mer stad också.
Går det Star Alliance flyg mellan Seoul och Singapore?
 

Flizzy

Medlem
Ringde SAS Supporten nu och ville boka om min hemresa från Tokyo till hemresa via Singapore, men det gick tyvärr inte förrän resan blir officiellt inställd.
Är det verkligen så illa att jag måste vänta till Maj för att kunna boka om? (Har beställt via Amex 2-4-1 / Eurobonus)
 

mha321

Medlem
Ringde SAS Supporten nu och ville boka om min hemresa från Tokyo till hemresa via Singapore, men det gick tyvärr inte förrän resan blir officiellt inställd.
Är det verkligen så illa att jag måste vänta till Maj för att kunna boka om? (Har beställt via Amex 2-4-1 / Eurobonus)

Har antingen 241 eller poängen gått ut så gäller det.

Men om både voucher och poäng är giltiga kan du boka om när som helst. Du får betala en ny stat alliance avgift men poäng och voucher gäller fortfarande.
 

Flizzy

Medlem
Har antingen 241 eller poängen gått ut så gäller det.

Men om både voucher och poäng är giltiga kan du boka om när som helst. Du får betala en ny stat alliance avgift men poäng och voucher gäller fortfarande.

Ja, stämmer. 241 har gått ut tyvärr. Vet du/någon hur sent/tidigt de ställer in en resa i det läget Japan är i nu? Mitt hemresedatum från Tokyo är 28 Maj. (Åker dock till Seoul redan 18 Maj)
 

Flizzy

Medlem
Tack för tips. Tyvärr kommer jag inte kunna boka om den till någon annat ställe som jag ville, för ombokning av resan tillåts max en 24h stopover. Men skall nu försöka fixa så det blir Seoul för hela vistelsen istället.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen