SAS Eurobonus is crap
Medlem
Jag är förvånad att inte hitta fler inlägg eller kommentarer online om detta mycket irriterande nya hos SAS från 2013 som drabbar alla business Z class biljetter där man istället för sedvanliga +20000 poäng för tor interkontinentala flygningar får ynka 9000 poäng dvs. motsvarande ekonomi trots att man både betalt och åkt i business! Är det fler som drabbats? Detta har drabbat oss vid 4 tillfällen i år första tillfället åkte vi business Z tor till New York med Lufthansa där biljetten med Lufthansa kostade 4000kr mer (totalt 24000kr/person) än motsvarande Z businessklass med SAS och detta var första gången vi upptäckte detta. Då hade vi redan bokat businessbiljetter till LA med Lufthansa i business Z+P och insåg katastrofen vi skulle igen drabbas av detta och mycket riktigt blev det enbart 9000 poäng för businessflyg till LA en destination SAS inte ens flyger till! Det drar ut till uppnådd guldstatus men ännu värre det minskar ju radikalt intjänade poäng på ett väldigt orättvist sätt!
Vid kontakt med SAS får man väldigt dåliga svar i linje med "ja men man får ju å andra sidan mer poäng om man väljer att flyga med SAS" känns ju klyftigt när SAS inte ens flyger till LA och vad har det med saken att göra! Rätt ska vara rätt och det här är inte ens sunt förnuft och om man tror att man får oss businessresenärer att välja SAS mer så är man verkligen fel ute då väljer man ju miles&more istället för faktum kvarstår SAS har ett mycket begränsat nät, väldigt få bonusbiljetter i business släpps interkontinentalt + man kan inte ens boka partner bonusbiljetter själv online rena stenåldern! Lufthansa har ju mycket bonusbiljetter löpande i business ända upp till 1-2 veckor innan avfärd att man slipper som någon desperat galning ordna biljetter 1 år i förväg som med SAS. Ironin i detta är att vi i många år köpt biljetter från SAS men alltid använt poäng hos Lufthansa och när vi nu betalar för att åka med Lufthansa så ska SAS minska vår intjäning till nya bonusbiljetter hos Lufthansa vilken ironi!
Är det fler som drabbats av detta och har ni lyckats få SAS att ändra sig? Har någon hört av sig till Star Alliance om detta?
Vid kontakt med SAS får man väldigt dåliga svar i linje med "ja men man får ju å andra sidan mer poäng om man väljer att flyga med SAS" känns ju klyftigt när SAS inte ens flyger till LA och vad har det med saken att göra! Rätt ska vara rätt och det här är inte ens sunt förnuft och om man tror att man får oss businessresenärer att välja SAS mer så är man verkligen fel ute då väljer man ju miles&more istället för faktum kvarstår SAS har ett mycket begränsat nät, väldigt få bonusbiljetter i business släpps interkontinentalt + man kan inte ens boka partner bonusbiljetter själv online rena stenåldern! Lufthansa har ju mycket bonusbiljetter löpande i business ända upp till 1-2 veckor innan avfärd att man slipper som någon desperat galning ordna biljetter 1 år i förväg som med SAS. Ironin i detta är att vi i många år köpt biljetter från SAS men alltid använt poäng hos Lufthansa och när vi nu betalar för att åka med Lufthansa så ska SAS minska vår intjäning till nya bonusbiljetter hos Lufthansa vilken ironi!
Är det fler som drabbats av detta och har ni lyckats få SAS att ändra sig? Har någon hört av sig till Star Alliance om detta?