Senaste nytt

VARNING! Långa köer för checkin på Arlanda för SAS

Långa köer på Arlanda, T5.

Kön till priodiskarna slingrar sig långsamt framåt, minst 30 minuters väntetid.

Jag skulle dock uppskatta att hälften redan har bagagetag och troligen inte behöver stå i denna kö. Kön till bag drop är mycket kortare men då det inte finns någon personal som hänvisar står de kvar. Har upplyst några som (med viss tveksamhet) bytt kö...

Inte nog med det. SAS egen personal kräver boarding card för att få komma in till kön som leder till deras egen ”check in & bag drop”...

Visa bifogad bild 88057
Det hade strulat till sig med min incheckning så jag var bara incheckad till Oslo istället för hela vägen till London. Övervägde ett kort tag att ställa mig i kön, men sedan kom jag på att servicecenter airside kan lösa det. Där var det bara en person före i kön och problemet löstes snabbt. #travelhack

Det hade strulat till sig med min incheckning så jag var bara incheckad till Oslo istället för hela vägen till London. Övervägde ett kort tag att ställa mig i kön, men sedan kom jag på att servicecenter airside kan lösa det. Där var det bara en person före i kön och problemet löstes snabbt. #travelhack
Du är förmodligen en charm knutte , vilken person kan motstå en grek från Göteborg !!!!!
Kanske du inte är grek?

Löjligt lång kö till gold checkin på Arlanda idag på morgonen. Långt förbi där fållorna tar slut.

Det går att checka in, men inte få ut bagage lapparna.
Läget: SAS awardbiljett med Lufhansa, pga pilotstrejken, Arlanda-Munchen-Alicante. Kommer till Arlanda på kvällen med 10 resväskor (nästan) och har en avgång 06.00 på fredag. Checkar in imorgon torsdag, tar de emot väskorna på torsdag kväll? Är LH petiga när det gäller handbagage, har tillåtna mått men lite väl tung väska?

Läget: SAS awardbiljett med Lufhansa, pga pilotstrejken, Arlanda-Munchen-Alicante. Kommer till Arlanda på kvällen med 10 resväskor (nästan) och har en avgång 06.00 på fredag. Checkar in imorgon torsdag, tar de emot väskorna på torsdag kväll? Är LH petiga när det gäller handbagage, har tillåtna mått men lite väl tung väska?

Nej de bryr sig ej enligt min erfarenhet.

Toppen