Senaste nytt

VARNING! Långa köer för checkin på Arlanda för SAS

Just nu är det minst 1h kö för checkin och bagdrop på ARN T5 om man flyger SAS gäller även gold/business.
När jag flög igår (fredag) var det enorma köer också - men till den (nya? inte sett förut) obemannade bag-drop var det noll kö. Så jag printade tag i automat och droppade bag på totalt tre-fyra minuter.
 

palmen

Moderator
När jag flög igår (fredag) var det enorma köer också - men till den (nya? inte sett förut) obemannade bag-drop var det noll kö. Så jag printade tag i automat och droppade bag på totalt tre-fyra minuter.
Till USA behöver man gå via manuella checkin för att få lite frågor. Det var enorma köer till vanliga bag drop också, finns ju inget bra sätt att leda in folk på rätt ställe när det är 2-3000 pers som trängs (uppskattad siffra).
 

Johans00

Medlem
Ja Arlanda har inte högt betyg ...

Den verkar har permantat sig på top-20 listan över sämsta:eek: flygplatserna

The 20 worst airports in the world - Auckland International ranks mid-table | Stuff.co.nz
Stockholm Arlanda Airport Customer Reviews | SKYTRAX
OT men är det bara jag som inte tycker Arlanda är så dålig? De flesta flygplatser jag besökt i USA tycker jag har varit sämre och sen har vi en del riktiga bottennapp i Europa. Tex så är inte TXL med på listan och den är riktigt hemsk. Det enda jag stör mig på med Arlanda är att Arlanda express är alldeles för dyrt och att köerna kan vara långa runt lov.
 
Toppen