Senaste nytt

Varning för låååång kötid till säkerhetskontroll Chicago O'hare

Hur går det för TSA på flygplatserna numera? Är det lika långa köer fortfarande, och isf på vilka flygplatser?

LAX ankom med LH450 kl 16:30. Ute ur tullen på en timme. Helt ok.
Samma här. Inget onormalt på ORD i em (lokal tid 14-15). Råkade ut för min första Secondary, men det gick snabbt det med. Officern sa ändå på ren runtin "you can now go to your airline and rebook your missed connection" varpå jag tittar förvirrat på henne innan jag går...här missas inga flyg :) Hade 3h byte vilket blev 2,5h efter lite väntan på att få gå av ankomnande. Och nu 1, 5h över i loungen.

LAX ankom med LH450 kl 16:30. Ute ur tullen på en timme. Helt ok.

Nu bemannas förvisso tullen av Customs and Border Protection (CBP) medan säkerhetskontrollerna bemannas av Transport Security Administration (TSA). Bägge är en del av United States Department of Homeland Security (DHS) dock olika myndigheter.

Dock trevligt att det inte är helvetslånga köer i tullen - brukar kunna vara ganska körigt så här års... Men hur är det i säkerhetskontrollerna?

Nu bemannas förvisso tullen av Customs and Border Protection (CBP) medan säkerhetskontrollerna bemannas av Transport Security Administration (TSA). Bägge är en del av United States Department of Homeland Security (DHS) dock olika myndigheter.

Dock trevligt att det inte är helvetslånga köer i tullen - brukar kunna vara ganska körigt så här års... Men hur är det i säkerhetskontrollerna?
Tack för informationen. Trevlig semester. :)

Inga problem alls för mig när jag var i SF 15-19/7 :) När vi anlände från från CPH fanns det ingen väntande passagerare i kö till passkontrollen, längsta tiden tog att gå fram och tillbaka i fållorna innan man kom fram till TSA-snubben. Ingen kö vid tullen. Ingen kö alls vid säkerhetskontrollen på väg hem.

Någon som åkt ARN-ORD-vidare inrikes (jag ska till SLC) med byte på ORD på under 2 h? Jag har 1:35 h i transfertid och inser att det kan komma att bli tight. Jag landar 18:35 på ORD och nästa flyg går 20:10, någon som vet hur crowded terminalerna brukar vara vid den tiden? Detta är en måndag i oktober.

ARN-ORD flyger jag SAS och ORD-SLC United.

Någon som åkt ARN-ORD-vidare inrikes (jag ska till SLC) med byte på ORD på under 2 h? Jag har 1:35 h i transfertid och inser att det kan komma att bli tight. Jag landar 18:35 på ORD och nästa flyg går 20:10, någon som vet hur crowded terminalerna brukar vara vid den tiden? Detta är en måndag i oktober.

ARN-ORD flyger jag SAS och ORD-SLC United.
Det ska i normalfallet gå bra. Reser du dessutom med bara handbagage kommer du igenom ännu snabbare eftersom du inte behöver vänta in ditt bagage och checka in det på nytt.

Toppen