Senaste nytt

Varning för fifflande taxichaufförer i Stockholm

Såg senast igår ett gäng chaufförer som stod och tjafsade sinsemellan.
Dessa skumraskåkare måste verkligen bort från vägarna, NU!

Har du några förslag hur det hade gått till?

Tycker överlag taxi branchen är precis lika skum överallt i världen var man hamnar. Fördel är väl om man vill unna sig något olagligt, dessa herrar brukar veta exakt adress till sådant.

Naturligtvis trist med allt fiffel i taxibranschen (avregleringen verkar ju blivit en enda katastrof i Stockholm, aldrig märkt eller hört talas om nåt sånt där här i Berlin), men det är också ärligt talat svårt att hitta på fungerande skydd mot sådant slarv från kundens sida. Det krävs ju dels att man är nonchalant vid kodinmatningen och dels, mycket märkligt i mina ögon, att man inte tittar på kortet som man får tillbaka. Kör man bara ner det i byxfickan eller vad?

Känns som den här strategin funkar bäst och används mest på helgnätter när kunderna är lite "okoncentrerade". Svårt att få bukt med sånt.

Någon antydning om vilket det etablerade bolaget är, vars chaufförer är ute och fular ?
I Stockholm brukar jag uteslutande använda Ring Taxi. Då vet jag att jag hamnar där jag skall utan att själv behöva visa vägen.

Men jag försöker i det längsta undvika kortbetalningar i taxi. Brukar vara klart enklast med kontanter (Tyskland kan var rent hopplöst med kortbetalning)

Någon antydning om vilket det etablerade bolaget är, vars chaufförer är ute och fular ?
I Stockholm brukar jag uteslutande använda Ring Taxi. Då vet jag att jag hamnar där jag skall utan att själv behöva visa vägen.

Men jag försöker i det längsta undvika kortbetalningar i taxi. Brukar vara klart enklast med kontanter (Tyskland kan var rent hopplöst med kortbetalning)

Fast i tyskland funkar taxisystemet, har aldrig under alla mina år känt mig lurad eller betalat för mycket för samma resor. +-15 % beroende på trafik. Sverige är ett skämt. Det som jag tycker är värst är att de inte hittar. Speciellt taxi i göteborg oavsett om det är kurir eller gbg. I UK funkar det också förvånansvärt bra. Sverige är en riktig bananstat gällande taxi.

Det som jag tycker är värst är att de inte hittar. Speciellt taxi i göteborg oavsett om det är kurir eller gbg. I UK funkar det också förvånansvärt bra. Sverige är en riktig bananstat gällande taxi.

Vidrigt. Göteborg är inte roligt, mest för att jag inte hittar själv så värst bra. Stockholm har jag koll på och har varit luven på ett antal chaufförer om hur man kör från ex. Centralstationen till Värtahamnen, ARN till Täby Kyrkby, och lite till. Med då hittade jag Ring Taxi och alla mina problem försvann :)

Kanske har det något med straffskalan att göra om man vågar blåsa sina kunder. I SE händer väl inget värre men vad skulle hända i DE ?
Får man 10 år på kåken förstår jag att man passar sig.

Toppen