Senaste nytt

Varifrån vill du börja din resa? ARN) Stockholm Var är din destination? (SEZ) Seychellerna

Renato

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (ARN)
  • Var är din destination? (SEZ) Seychelles
  • När vill/behöver du resa ut? 22:e Oktober +/- dagar
  • När vill/behöver du komma hem? 20:e November +/- dagar
  • Hur länge vill du vara borta? - 8-12 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och ett barn 20 månader.
  • I vilken kabinklass? Business i kombination med first
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance dock inte ethiopian airlines & Egypt air
  • Vad är din budget? (per person) 400k Eurobonuspoäng + vouchers
  • Vad är det viktigaste för dig? - Att få åka first i kombination med business
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helst Istanbul, Dubai eller Doha, dock inte viktigt

Första gången jag gör ett sådant inlägg, Jag är inte duktig på Bonus resor men har sökt flera gånger på united och när jag ringer sas Så har dom 3 senaste samtalen sagts att det finns inga biljetter alls.
Jag skrev first för frun har aldrig åkt first men det är bara om det finns. Dock minsta jag kan tänka mig är Business
Vet inte vad jag ska göra. Uppskattar hjälp. Tack.
 

Canadien

Medlem
Antar att det är 2022 du vill resa? Bonusplatser släpps ca 330-355 dagar innan avresa och går ofta åt inom något dygn till ett par veckor efter de släppts. First åt det hållet kan du nog glömma tyvärr, är främst Asien som det går att hitta bonusplatser med någon form av framförhållning i First.
Till Seychellerna i Business är det Ethiopian och Turkish som brukar finnas, enstaka med Austrian. Ser SAS inget så finns det inget för SAS.
 

Renato

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (ARN)
  • Var är din destination? (SEZ) Seychelles
  • När vill/behöver du resa ut? 22:e Oktober +/- dagar
  • När vill/behöver du komma hem? 20:e November +/- dagar
  • Hur länge vill du vara borta? - 8-12 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och ett barn 20 månader.
  • I vilken kabinklass? Business i kombination med first
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance dock inte ethiopian airlines & Egypt air
  • Vad är din budget? (per person) 400k Eurobonuspoäng + vouchers
  • Vad är det viktigaste för dig? - Att få åka first i kombination med business
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helst Istanbul, Dubai eller Doha, dock inte viktigt
Första gången jag gör ett sådant inlägg, Jag är inte duktig på Bonus resor men har sökt flera gånger på united och när jag ringer sas Så har dom 3 senaste samtalen sagts att det finns inga biljetter alls.
Jag skrev first för frun har aldrig åkt first men det är bara om det finns. Dock minsta jag kan tänka mig är Business
Vet inte vad jag ska göra. Uppskattar hjälp. Tack.

EDIT: gäller 2021
 

Renato

Medlem
Antar att det är 2022 du vill resa? Bonusplatser släpps ca 330-355 dagar innan avresa och går ofta åt inom något dygn till ett par veckor efter de släppts. First åt det hållet kan du nog glömma tyvärr, är främst Asien som det går att hitta bonusplatser med någon form av framförhållning i First.
Till Seychellerna i Business är det Ethiopian och Turkish som brukar finnas, enstaka med Austrian. Ser SAS inget så finns det inget för SAS.

Tyvärr är det 2021. Så här har jag gjort och tänkt
Jag har redan en bokning som är 31 okt, 14 nätter med Ethiopian, business, ARN-ADD-SEZ
SEZ-ADD IST-ARN. lite drygt men jag bokade den förra veckan. Ganska nöjd med tanke på det är sista minuten resa. Dock har jag inte åkt med Ethiopian airlines förut. Såg video på hur det ser ut. Inget vidare, därav bytet. Dock är jag medveten om att sträckan ADD-SEZ är jag tvungen med Ethiopian airlines. "It is what it is"

Då lämnar jag first I mina tankar och får satsa på first när det blir Asien istället, som du säger. Tack.

Jag läste på ett annat forum att Lufthansa släpper sina first class biljetter 30 dagar innan. Ska man ha lite hopp där, vad tycker du?
 

Canadien

Medlem
Jag läste på ett annat forum att Lufthansa släpper sina first class biljetter 30 dagar innan. Ska man ha lite hopp där, vad tycker du?

Ja men det verkar väldigt svårt att boka dessa med Eurobonus för tillfället. Dessutom flyger inte LH med first-kabin på speciellt många rutter. Bara 747-8 just nu, främst US o Asien.
 

Renato

Medlem
Ja men det verkar väldigt svårt att boka dessa med Eurobonus för tillfället. Dessutom flyger inte LH med first-kabin på speciellt många rutter. Bara 747-8 just nu, främst US o Asien.

Har accepterat att jag ej kommer hitta first.
Har du några tips till mig om vad jag ska tänka på för att hitta biljetterna.
 

Canadien

Medlem
Har accepterat att jag ej kommer hitta first.
Har du några tips till mig om vad jag ska tänka på för att hitta biljetterna.
Har nog inga direkta tips nej, du är som sagt sent ute och nu under pandemin är det färre flyg i luften så färre biljetter går att hitta. Söka på Air Canada, t ex IST-SEZ eller FRA-SEZ, men om SAS sedan kan boka dessa med Eurobonus är inte 100%
 

Renato

Medlem
Har nog inga direkta tips nej, du är som sagt sent ute och nu under pandemin är det färre flyg i luften så färre biljetter går att hitta. Söka på Air Canada, t ex IST-SEZ eller FRA-SEZ, men om SAS sedan kan boka dessa med Eurobonus är inte 100%

Tack för hjälpen. Ska testa det.
 
Toppen