Senaste nytt

Varierande kvalité på Qatar Airways

Jag har tittat på avgångar under hösten med Qatar på kvällen från ARN och då är det en 787 på alla avgångar.

Jag har tittat på avgångar under hösten med Qatar på kvällen från ARN och då är det en 787 på alla avgångar.

Datumet när jag vill introducera J för min fru :) är 30.april och kvällsflyg passar perfekt. Jag vet att det finns 787 avgång tidigare under dagen, men som sagt kvällsflyg passar perfekt och t.o.m. lite billigare :rolleyes:

Försökte hitta lite info om den gamla J på 332 vs. refurbished J men hittar inte mkt. Ngn som kan dela erfarenheter eller bilder?

Tack @Dr. Miles. Bilderna visar bara nya J stolar på 320 och 330. Men nu har jag hittat lite mer då man vet hur det ser ut de nya stolar.
Lika bra att man ställer sig in att det blir gamla J :) Då blir man glad om de ändrar ;)

Tack @Dr. Miles. Bilderna visar bara nya J stolar på 320 och 330. Men nu har jag hittat lite mer då man vet hur det ser ut de nya stolar.
Lika bra att man ställer sig in att det blir gamla J :) Då blir man glad om de ändrar ;)
@toer00 skrev en reserapport om Qatar Airways Business class, på Airbus A330.
Qatar Airways Stockholm-Doha-Kuala Lumpur, del 1 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Bilder av Qatar Airways gamla Business class stolar på Airbus A330.
dsc00145-jpg.948

dsc00138-jpg.950

dsc00126-jpg.954

(Foto: toer00)

Jag trodde att den här bilden var gammal Business class stol men det verkar inte så.
http://www.arabianaerospace.aero/media/images/2014/Qatar Airways new A330 seat.jpg

Det här är definitivt ny Business class stol och det var den modellen jag kommenterade om.
http://www.arabianaerospace.aero/media/images/2014/Qatar Airways redesined A320 seat.jpg

• Gilla
Reactions: WTP
Om det stämmer att lite drygt hälften av alla Airbus A330 har renoverats är det nog ungefär lika stor sannolikhet att man får nya vs äldre kabinen till Stockholm. Kan inte tänka mig att de kan lova en viss stol/kabin när det kan ske flygplansbyten av en massa skäl.

Jag flög i gamla busiensstolen på A330 förra året och den är ju helt klart trängre än på exempelvis Boeing 777. Annars är ju stolen och kabinen på Dreamlinern helt suverän med allt från HD-skärm till baren där man kan hämta champagne och choklad under flygningen.

Jag tackar ödmjukast @Dr. Miles för länken till reserapport. Det var precis det jag sökte.
Har faktisk letat under flygrecensioner och hittat inga under Qatar Airways A330 business.
Hursomhelst vår vän @toer00 skriver att stolen är fällbar 170 grader.
Är det verkligen max recline som vi ser på första bilden?

Hvis det nye sæde er magen til det som findes på Air China 777-300ER så er det fully-flat. Det gamle ser ikke engang ud til at være angle-flat!?

Hej
Bilderna har några år på nacken...
Men det är inte max reclline ni ser på bilden, snare ett "viloläge" som passade min fru ;-)
Men annars var det inge större fel varken på stol eller service även om 777 var aningen vassare

• Gilla
Reactions: WTP
Toppen