Storsteffe
Medlem
Exakt. Det är därför det står en E-klass i garaget![]()
Och vill man åka längre fram i planet så finns det BMW 5-serie GT
Exakt. Det är därför det står en E-klass i garaget![]()
Har man CPH som hemmaplan kan det väl vara trevligt att flyga direkt, men från ARN? Jag reser ytterst sällan till USA. Och måste jag ändå göra ett stopp, så gör jag det mycket hellre på tex ZRH än CPH och deras IKEA lounge.
Så kallad IKEA lounge kan vara mysigt när man har varit borta från Sverige länge och tar en liten sväng dit innan man flyger vidare till Stockholm.så gör jag det mycket hellre på tex ZRH än CPH och deras IKEA lounge.
Kanske inte förstår vart i USA du vill resa men flyga direkt med SAS mellan NY och ARN är inga problem varför skall man då flyga över ZRH
Har man CPH som hemmaplan kan det väl vara trevligt att flyga direkt, men från ARN? Jag reser ytterst sällan till USA. Och måste jag ändå göra ett stopp, så gör jag det mycket hellre på tex ZRH än CPH och deras IKEA lounge.
Om man samlar miles till Eurobonus är det självklart förmånligt med SAS. Mitt alternativ är oftast LH och de är alltid dyrare till Asien och har en till och med sämre stol och service i C. Pandion-poäng får man ju bara med SAS-flyg också, om man nu aspirerar på det.
Efter att ha spenderat kväll, morgon och förmiddag under måndag och tisdag i Senator Lounge på ZRH, så kan jag konstatera att Scandinavian Loungen på Kastrup är mycket trevligare. Matutbudet i SWISS loungen är nästan skamligt då de enbart serverar pasta (dvs Macaroni & Cheese) dag ut och dag in. Föredrar mycket hellre den kalla buffén som erbjuds i SAS loungen där maten ibland kan vara riktigt god. Frukosten är däremot OK med dagsfärska Croissanter, bröd, kallskuret och Schweizisk yoghurtgröt.
Annars finner jag SWISS loungen som mörk och aningen steril, medan SAS loungen trots att den är sliten, är ganska hemtrevlig och skön att vistas i. Men det handlar nog mest om en smaksak.