Senaste nytt

Varför välj folk mittenstolen?

Jag brukar alltid strategiskt inte välja någon av de första raderna då jag upplever det som att folk väljer platser så långt fram som möjligt. Större chans till ledig plats bredvid längre bak, helt enkelt. Så min teori är att alla förutom jag vill sitta så långt fram som möjligt ;-)
Så har jag också gjort, men risken är då att man själv blir placerad på ett mittensäte om "gardinen" flyttas och min valda plats blir downgraded.

Är kanske samma typ av människor som när de går på planet, redan på rad 1 tittar upp på radnummerskylten och upprepar detta för varje rad tills de kommer till typ rad 22 :p
Konsten i att gå vilse i en korridor och konsten i att inte sätta sig ner.
Det finns människor som tror att siffrorna och bokstäverna är slumpmässigt placerade.
För dessa varelser hade man lika gärna kunnat köra med symboler som hök, ekorre, flugsvamp eller triangel, primuskök, tvättlina.
Hieroglyfer hade nog också fungerat minst lika bra.
Jag hade alltid valt säte trumset, bilvårdsprodukt, takplåt.

Kanske lite OT, men före pandemin flög jag British till Hong Kong i permium economy, bokade min fönsterplats 3-4 månader i förväg, som guld. När jag väl sitter där kommer en gentleman runt 30 och frågar om jag vill byta till mittenraden, eftersom jag råkar ha hans flickvän till vänster om mig. Svaret, "sorry, but I booked this seat four months ago", slutdiskuterat:D Sedan visade det sig att mitten på mitten var ledigt så flickvännen flyttade dit och jag fick än mer plats:D

Får en känsla att det vart värre när alla inte längre kan välja plats i plus. Om man inte har checkat in föränn på flygplatsen så verkar statuslösa kunna hamna lite var som.

Jag brukar alltid strategiskt inte välja någon av de första raderna då jag upplever det som att folk väljer platser så långt fram som möjligt. Större chans till ledig plats bredvid längre bak, helt enkelt. Så min teori är att alla förutom jag vill sitta så långt fram som möjligt ;-)
Me to.
På Thaikärran tar jag alltid sista raden isle då har jag översikt. När dörr closed "dongar" letar jag upp ett säte med ledigt bredvid.

Toppen