Senaste nytt

Varför så stor skillnad på kroppen i sängen mot rumpan i sätet?

Bodde på Ramada-hotell i Schweiz för ett par veckor sedan och fick Wyndham Rewards-poäng trots att hotellet bokades via Booking.com.

Bodde på Ramada-hotell i Schweiz för ett par veckor sedan och fick Wyndham Rewards-poäng trots att hotellet bokades via Booking.com.

Men det är väl ganska vanligt, då du med booking.com fortfarande betalar rummet på hotellet. En del andra siter agerar ju mellanhand, så du betalar inte direkt på hotellet och då verkar det vara ovanligt att man får några poäng eller "stays".

SPG tycks inte bry sig om vem som som bokar, bara kortet registreras i bokningen. Det har gått att få poäng även när jag visat upp kortet vid incheckning.
Inte helt ovanligt att rummet bokas via en konferens-sajt (vid konferenser förståss!) då det ger viss rabatt. SPG-poängen utgår från hur mycket som spenderas under själva vistelsen, så kanske därför de inte gör någon skillnad...

SPG tycks inte bry sig om vem som som bokar, bara kortet registreras i bokningen. Det har gått att få poäng även när jag visat upp kortet vid incheckning.

Jag gjorde just detta på Westin i SFO som jag bokat via Expedia. Incheckningsagenten lät mig få veta att jag inte kunde få några SPG-poäng eftersom hotellet var bokat via Expedia men att jag kunde få cash-points för allt jag spenderade på hotellet under vistelsen.

Fick poäng på Best Western för ett tag sen trots att den var bokad via 3:e part, men det verkar vara lite slumpvis hur det blir.

Inte helt ovanligt att rummet bokas via en konferens-sajt (vid konferenser förståss!) då det ger viss rabatt. SPG-poängen utgår från hur mycket som spenderas under själva vistelsen, så kanske därför de inte gör någon skillnad...

Du har haft tur låter det som - SPG ger inte poäng till tredjepartbokningar och inga statusförmåner heller enligt T&C och mina upplevelser (även om enskilda hotell så klart kan göra det iaf). Däremot har de en väldigt bra Best Rate Guarantee som gör att det sällan finns anledning att boka någon annan stans

Men det är väl ganska vanligt, då du med booking.com fortfarande betalar rummet på hotellet. En del andra siter agerar ju mellanhand, så du betalar inte direkt på hotellet och då verkar det vara ovanligt att man får några poäng eller "stays".

Jag ser nu att jag fått poäng till mitt MileagePlus konto efter att ha bott på doubletree amsterdam central. Bokade via booking.com. Förvånad och glad! :)

Hotellen sitter i en helt annan situation än flygbolagen. Medan flygresor bokade via resebyråer bara ger några få procent (1-3%), kan hotellbokningar ge upp till 30% kommission till en resebyrå. Därför handlar det om att från hotellens perspektiv inte primera kunder som inte bokar via egna kanaler.

Om jag inte missminner mig krävs att att man bokar på Jet Blues hemsida för att man ska få poäng.

Toppen