Senaste nytt

Varför så dyr Business (Finnair) på kortare resor?

T.ex Stockholm eller Helsingfors till Prag.
Kostar ju över 8.000 SEK T/R.
Finns inte en chans att man bokar till det priset när ekonomi går på strax över 1.000 SEK.

Brukar de ha någon form av rea på dessa kortare avstånd och hur ofta förekommer den i så fall?

• Gilla
Reactions: Gus
Enda vettiga sättet att flyga business inom Europa med Finnair är att uppgradera med poäng/voucher eller som anslutning till longhaul.

Men varför vill trådstartaren flyga business med Finnair inom Europa?

Men varför vill trådstartaren flyga business med Finnair inom Europa?
För att det är trevligare än att flyga ekonomi och går att försvara med "bra" prissättning.
Tittar man på British Airways eller Lufthansa/Swiss/Austraian så finns det oftast priser till Europa från 3000 kronor. Ska man till London med British Airways startar priserna från 2000 kronor.

Flög Göteborg Kuopio häromveckan och där var det också svindyrt med business. Jag och min medresenär blev seatade i business, även om boardingkortet sade economy. Flyget var fullt så jag antar att de fyllde på där de kunde. Men servering etc var exakt identiskt (blåbärsdricka :p). Ingen gardin att tala om heller. Så frågan är om USP:en är, som @Homer säger, att man köper business för fullflex (plus då ev fast track och lounge)?

Toppen