Senaste nytt

Varför har Chicago blivit så dyrt?

larced

Medlem
Hej,
Förundras över priserna när jag ser SAS senaste kampanj. Varför är det numera så väldigt mycket dyrare att åka till Chicago än till exempel Los Angeles?
(Och varför är det så stor skillnad på priser till LA och SFO?)
Någon som har en bra förklaring?

upload_2022-3-22_11-35-5.png
 

011430121

Medlem
Jag har inget svar på din fråga tog slumpvisa datum ur och hem i augusti och fick dessa priser tur och retur från ARN
Lägre pris än vad kampanjens priser
F07BB977-A3A7-40E3-AB0D-B62E30892A2C.png
 

EgOscar

Medlem
Det är väl inte Chicago som blivit dyrt det är LAX som är väldigt billigt och det är nog pga hög kapacitet, stort utbud: Finnair flyger direkt, har sänkt pris till ca 3000 TOR och SAS har säkert märkt av att de tappar passagerare och testar att sänka riktigt billigt.
 

Hachans

Medlem
Det är väl inte Chicago som blivit dyrt det är LAX som är väldigt billigt och det är nog pga hög kapacitet, stort utbud: Finnair flyger direkt, har sänkt pris till ca 3000 TOR och SAS har säkert märkt av att de tappar passagerare och testar att sänka riktigt billigt.

Ja, de måste sänka priserna. Efter att provat Finnair som är allt SAS låtsas de är så kommer jag inte sätta mig i en SAS longhaul igen om jag har alternativ.
 

intuition

Medlem
Ja, skulle säga att SAS "avvikande pris" på Chicago avspeglar vad konkurrenterna gör.
Finnair annonserar följande priser från Stockholm, där diffen är tydlig, plus att man ger 2x award-poäng på just New York och LA

Skärmavbild 2022-03-22 kl. 15.39.23.png
 
Toppen