Senaste nytt

Varför all hype kring Qatar Airways?

Jag går Off Topic i mål att driva detta tillbaka On Topic:

Jag vill tillägga att vi alla har olika värderingar också, och ibland agerar vi ur dessa värderingar. Personligen kommer jag kämpa för rätten till att ha olika värderingar (inom en viss gräns).

Det finns säkert några som inte vill handla på IKEA på grund av bolagsstrukturen som minimerar skattskyldighet till Sverige, eller några som inte vill handla av Apple på grund av deras europeiska skattestruktur den s.k. "Double Irish with a Dutch twist". Jag tycker det blir fel av mig att skjuta ner dessa värderingar eftersom detta är viktigt för han eller hon.

Om någon anser att deras värderingar inte passar med att flyga Qatar så anser jag att vi får acceptera detta på samma sätt som vi får acceptera att andra har värderingen billigast möjligt och därmed flyger RyanAir...

The truth about the luxury of Qatar Airways | Nyheter | Expressen

Qatar Airways inclusion 'disgraces oneworld alliance' - International Transport Workers' Federation

Men det er en fri verden, og man står fri til å velge de tjenester man ønsker selv :) Personlig er de usmakelige og at de blir så hypet på tross av hva de står for gjør meg enda mer disguisted.
Tack för att du utvecklade ditt svar och nu förstår jag din kommentar bättre. Men det är även en fri värld att välja vilka medier man önskar läsa :)

De har gjort ett aktivt val att jobba för Qatar Airways, är de missnöjda med jobbet så kan de lika gärna säga upp sig då det finns tusentals människor som är villiga att göra deras jobb.
Ett otroligt svagt argument måste jag säga. Så länge det finns andra som är villiga att göra jobbet så är det ok... Med den typen av resonemang kan man rättfärdiga det mesta. (Men den diskussionen kan vi kanske lämna...)

Jag köper detta resonemang som @Senator har, dock låter det som en never ending story om vi börjar diskutera arbetsförhållande när forumet går ut på att resa.
I stort sett alla bolag vill tjäna pengar på deras affärside.
Hur bolagen gör och om dom får kunder kan ingen annan än individen påverka om man väljer att jobba för dessa eller köpa deras tjänster.

Man blir bara trött på alla sådana här diskussioner, if don't like it move on liksom.
Jag ser dock inte skillnaden på att en svensk reser till Norge för att tjäna mer pengar eller om ngn åker till en arabstat för att tjäna pengar.

När det kommer till skatteplanering så är det inget olagligt.
Man använder regler och förordningar till max och utnyttjar kryphål.
Ser inte vad som är fel med detta.

Qatar och hela diskussionen om bolag kring gulfen blir man bara less på.
Har du pengar att bygga ngt andra inte kan kommer alla bli avundsjuka, simple as that.

Jag har aldrig flugit Qatar men läser med intresse det mesta som skrivs om bolaget. Proukten verkar utmärkt, priset utmärkt. Vem har erfarenhet av bolagets hantering av missöden (förseningar, inställda flyg, nedgraderingar)? På den fronten verkar ju Emirates t.ex. vara rätt svåra att ha att göra med. Är Qatar bättre?

Jag har aldrig flugit Qatar men läser med intresse det mesta som skrivs om bolaget. Proukten verkar utmärkt, priset utmärkt. Vem har erfarenhet av bolagets hantering av missöden (förseningar, inställda flyg, nedgraderingar)? På den fronten verkar ju Emirates t.ex. vara rätt svåra att ha att göra med. Är Qatar bättre?
Qatar Airways verkar att ha samma symtom som Emirates eller Etihad Airways.
Alltså, lokala kontor kan inte lösa problemet och människor i huvudkontoret har ingen vilja eller befogenhet att hjälpa sina kunder.

Det var kanske inte ett bra exempel men hantering av mistake fare var minst sagt inte smidig.
[Fare gone: Business Class] Bangkok-Hanoi (via Doha) T/R, Qatar Airways, 2.900 SEK | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Toppen