Senaste nytt

Var tog BC-profilerna vägen?

Johan67

Medlem
När jag började följa inlägg på BC så var det några medlemmar som utmärkte sig med väldigt många intressanta inlägg och reserapporter, men sedan verkar några ha försvunnit - så var tog BC-profilerna vägen - ja, jag tänker på Jacob Molin och Martin Björnström?

De blev tyvärr förklarade persona non grata av vår "nya" ägare

Ja, jag misstänkte nog att det var på det sättet.

Jag tror mig ha läst i någon tråd att det låg en ekonomisk uppgörelse bakom det hela.

Lite lustigt att det utvecklade sig så då det faktiskt är alla vi medlemmar som gör BC värd att läsa och ingen redaktion.

Forum-aktiviteten verkar även vara på lite nedgång, trots att "Jason" vid något tillfälle hävdat annat.

Last edited:
Har varit BC medlem över fem år nu och upplever att forumet var intressantare förr,
Som nämns här har en del profiler tyvärr försvunnit, men kan det kanske även bero på att mycket av intresse har behandlats gång efter annan genom åren.
Ser gärna lite nytänkande och nya grepp.
Att som på senare tid tex läsa drösvis med rapporter från medlemmar som för första gången rest first class med en 241 biljett blir mest upprepningar
Sorry om jag sårar några med detta inlägg menar inget illa vill bara att BC förblir den tipskälla det varit för min del genom åren

Det är en lång och i allra högsta grad mångfacetterad historia med olika perspektiv.
Jag tror inte att någon mår bra i att spekulera med åsikter grundade i hur man tycker att saker har ändrats—vilken åsikt man än är av.

Ett litet tips till diskussionen i all välmening. Tänk på att det alltid finns många sidor. :)

Det är lite lustigt ändå - denna diskussion kan man se i en årsgammal tråd och det verkar vara väldigt känsligt och nästan infekterat...och den "gamla" inre kretsen skyddar av någon anledning varandra.

Nåväl det är inte min sak, men när jag startade tråden så undrade jag bara var de uppskattade BC-profilerna tagit vägen.

Jag saknar också de gamla profilerna.
Men bc.se är fortfarande interessant.
Inte like mycket nytt nu för att man har lärt sig en del.
Men eftersom alla villkor bra bra dealer förändras hela tiden är detta ändå en ovärderlig kunskapskälla för mig.
Nu senast var det förändrade villkor för dinersclub
Även uppdatering av Amex och mycket annat.

Toppen