Senaste nytt

Var ser man sina baspoäng numera?

Resenär

Medlem
Hej,

var ser man sina baspoäng, hur lång det är kvar till nästa nivå etc? Hittar det inte sen de gjorde om liten. Jag har guld just nu, men det enda jag kan se är att jag uppnått x % av vad som krävs för diamond. Var finns den klassiska "du har tjänat x baspoäng denna kvalificeringsperiod"?
 

FilipJ

Medlem
Hej,

var ser man sina baspoäng, hur lång det är kvar till nästa nivå etc? Hittar det inte sen de gjorde om liten. Jag har guld just nu, men det enda jag kan se är att jag uppnått x % av vad som krävs för diamond. Var finns den klassiska "du har tjänat x baspoäng denna kvalificeringsperiod"?
Vart tittar du? I SAS app till iOS tycker jag det syns väldigt tydligt, precis som dino_81 säger. Online står det i och för sig % kvar till "nästa nivå" (vilket i ditt fall då blir diamond, i och med att du är guld idag). På samma ställe kan jag se (som även jag är guld) se att det står "x poäng kvar till diamond". I och med att 90000/2 är 45000 kommer du alltså uppnått guld när det står "45000 poäng kvar till diamond".
 

Jannes

Medlem
Vart tittar du? I SAS app till iOS tycker jag det syns väldigt tydligt, precis som dino_81 säger. Online står det i och för sig % kvar till "nästa nivå" (vilket i ditt fall då blir diamond, i och med att du är guld idag). På samma ställe kan jag se (som även jag är guld) se att det står "x poäng kvar till diamond". I och med att 90000/2 är 45000 kommer du alltså uppnått guld när det står "45000 poäng kvar till diamond".
Hemsidan visar % och x poäng, men inte hur många man har. Lite fjantigt att det inte framkommer tydligt där.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

FilipJ

Medlem
Hemsidan visar % och x poäng, men inte hur många man har. Lite fjantigt att det inte framkommer tydligt där.
Om den visar x poäng, vad är det som fattas då? Menar du hur många av de totala antalet poäng du har som är eller en gång varit baspoäng, eller hur många poäng av de du har mot status som är baspoäng (och därför inte statuspoäng)?.. Min fråga kanske är fjantig då, men jag kan inte se problemet.
 

Jannes

Medlem
Sorry, var lite otydlig. "X poäng som saknas".
Appen visar hur många bas/status-poäng man tjänat under perioden, men även på en skala fram till nästa nivå.

Gillar att se vad man skrapat ihop, lätt att se när senaste poängen trillat in (eller ej). Att ha % av nivåkravet är mindre viktigt för mig.
Splitten baspoäng/statuspoäng behöver jag än mindre.

Men jag är inte OP, så vet inte exakt var skon klämmer för dem.
 
Toppen