Senaste nytt

Var krediterar jag poängen med en Lufhansaflifght som utför av united?

henrik l

Medlem
Min dotter ska till LA snart och flyger tillbaka före jul. Biljetten är köpt via Lufthansa, men det är kodshare med United dit och LH hem. Bokningsklass är T. Funderar på var jag ska kreditera poängen? till M&M verkar inte vara så lukrativt. Har funderat på Lifemiles, eller till Eurobonus dit och något annat hem. Tankar och tips? Tänker att jag vill dra in poäng för en enkelresa i Europa.

Lifemiles har väl nyligen devalverat i sin poängtabell?
Jag skulle kreditera något ställe där ni kan ha familjekonto/pool. En resa i ekonomi ger knappt poäng för något on man sparat själv.

Utresan skulle ju fungera bra till Eurobonus då om ni annars också samlar dit. Bestäm ett program och försök få ihop något på ett ställe. Bor hon i Sverige så är det till 99% alltid Eurobonus som är bästa alternativ för någon som inte reser väldigt mycket.

På hemresan har hon de här valmöjligheterna (ifall du inte kände till den webbsidan): https://www.wheretocredit.com/lufthansa/t
Utresan är knepigare, du måste på något sätt ta reda på vilken bokningsklass hon kommer att få hos United. Kanske kan de här länkarna hjälpa till:
Jag tror inte biljetten kommer att ge några våldsamma mängder poäng i något frequent flyer program. 2018 flög jag från en United-hubb (Houston) och då kunde man använda United MileagePlus-poäng till att köpa mat med. Mina 1040 MileagePlus-poäng motsvarade ca $7-$8 och räckte till t ex 5 dumplingar, 5 bitar sushi eller den största biten chokladtårta jag någonsin har sett. LAX är ju också en United-hubb så kanske går det att göra likadant där.

Tack för input Jag är ju själv en ganska hard-core nörd på området, men just i detta fall uppskattar jag råden. Min utgångspunkt är att samla poäng för att transportera dottern ner till Sicilien eller tillbaka, där mormor och morfar bor. Star*, eller SAS kommer att gälla nästa sommar. Ska kolla intjäningen på Eurobonus för utresan som är om ett par dagar. Kommer ju själv att dra in en del poäng via ett matchad Gold. Hemresan i december får jag maximera till Star*. Men Lifemiles har ju haft en sweet-spoot från Skandinavien till syd-europa, om man är ute i tid. Sedan är jag ju beredd att köpa lite poäng :D

Lifemiles har väl nyligen devalverat i sin poängtabell?
Jag skulle kreditera något ställe där ni kan ha familjekonto/pool. En resa i ekonomi ger knappt poäng för något on man sparat själv.

Utresan skulle ju fungera bra till Eurobonus då om ni annars också samlar dit. Bestäm ett program och försök få ihop något på ett ställe. Bor hon i Sverige så är det till 99% alltid Eurobonus som är bästa alternativ för någon som inte reser väldigt mycket.
Känns som att EB är bästa alternativet dit, även om det inte är jättemånga poäng, men vi har family account. Ska dock kolla upp LifeMiles lite närmare.

Toppen