Senaste nytt

Var köpa olåst iPhone 5S?

Det har du ju rätt i!
Glömde bort den lilla nya feature´n som finns nu. ;-)

Å andra sidan är det nog svårt att hitta en ToR Beijing Hong Kong för under 1300:- som skillnaden i pris är.
Och känner jag mig själv rätt slutar inte notan där... HK är en förrädisk stad med allt för mycket frestande att gå lös på.

Om du inte har köpt flygbiljett än så finns det Air Chinas Economy class biljett till Hong Kong som tillåter stopover i Beijing utan kostnad i båda riktning från ca 5.200 SEK inkl. skatter.

Skulle se till att köpa i en Apple Store. Garanterat äkta vara och garanterat olåst. Frågan är var på jorden priset blir förmånligast? USA trots allt?

Last edited:
Om man tycker det är viktigt att LTE (4G) ska fungera i Sverige bör man kolla extra noga. Tidigare iPhone 5 har inte haft stöd för 4 G i Sverige. De nya modellerna ska göra det. Frågan är om alla versioner runt om i världen funkar i Sverige? Eller om vi får en "Nordic Edition"?

Bättre kamera, snabbare processor, fingeravtrycksläsare och känsligare accelerometer. Men den stora grejen och den får alla glädje av, även de med äldre telefoner (inte hur gamla som helst) är det nya operativsystemet. Med en hel del nya användbara finesser enligt tidiga testare.

Känns ändå som om USA är billigast? Gynnsamt dollarpris, lågt elektronikpris och kedjans hemmaplan.... Om man lyckas hitta den billigare i Asien lär det inte röra sig om större skillnader än hundralappar (?)

Känns skönt att man aldrig fastnat för IOS i allmänhet och Iphone i synnerhet. Kör alla datorer med OSX sedan 1998, men deras mobila operativsystem föll mig aldrig i smaken.
Mycket nöjd med Android, och nu blir det ny lur med dubble simkorts-platser. Känns skönt att ha större valmöjligheter hårdvarumässigt.

Toppen