Senaste nytt

Var köpa olåst iPhone 5S?

Ni som hellre köper en 5S på "import" (eller för den delen köper den kontant i Sverige.
Hur räknar ni hem det?

Säg att man köper en telefon kontant för 7000kr, då tillkommer ju ett abbonemang för minst 200kr/månden
Dvs 7000 + (200*24) = 7000 + 4800 = 11800 kr

Istället för att köpa en 5S med abbonemang av 3/Telia/Telenor för 399kr /månaden
Dvs: 24*400 = 9600kr

Jag kan ju förstå om man vill vara "först", Men hur räknar ni hem det ekonomiskt?

Ni som hellre köper en 5S på "import" (eller för den delen köper den kontant i Sverige.
Hur räknar ni hem det?

Säg att man köper en telefon kontant för 7000kr, då tillkommer ju ett abbonemang för minst 200kr/månden

Istället för att köpa en 5S med abbonemang av 3/Telia/Telenor för 399kr /månaden

Jag kan ju förstå om man vill vara "först", Men hur räknar ni hem det ekonomiskt?
Om du binder dig i två år så kan du inte räkna med att månadskostnaden minskar med tiden, vilken den gör om du fritt kan byta operatör/prisplan. Du är dessutom bunden till en speciell operatör och om du flyttar och skulle vilja ha annan operatör så går det inte heller.
Just nu har du tex Mobilabonnemang eller Kontantkort med fast pris - hallon för 99:- månad. Med det abonnemanget är det redan idag billigare än att binda. Räkna med att du kan hitta ett ännu billigare abonnemang om ett år.

Om du binder dig i två år så kan du inte räkna med att månadskostnaden minskar med tiden, vilken den gör om du fritt kan byta operatör/prisplan. Du är dessutom bunden till en speciell operatör och om du flyttar och skulle vilja ha annan operatör så går det inte heller.
Just nu har du tex Mobilabonnemang eller Kontantkort med fast pris - hallon för 99:- månad. Med det abonnemanget är det redan idag billigare än att binda. Räkna med att du kan hitta ett ännu billigare abonnemang om ett år.

Hur ser det ut med dubbla SIM-kort? Exempelvis iPhone och iPad. Gick inte att utläsa något om detta på deras hemsida.

Jag har svårt att tro att det kommer att gå att köpa en 5S med abonnemang för 399 per månad. Möjligtvis utan surf, vilket känns värdelöst.

Personligen har jag ett gammalt abonnemang hos Telenor som jag haft i många år. Jag betalar 199 kr per månad, har helt fri surf, 3000 fria sms, ringer fritt till familjen och har sedan en ringpott på hela månadsavgiften. Sådana abonnemang finns inte längre, och de som erbjuds nu passar min konsumtion sämre. Därför blir det bättre för mig att köpa telefoner kontant och behålla mitt gamla abonnemang.

Fet chans. Apple-användare behöver inte dubbla SIM-kort - de har två telefoner istället eller skiter i att roaming är dyrt.

Osäker om vi förstår varandra. Jag menade om man vill ha dubbla SIM-kort som debiteras mot samma trafikmängd. Exempelvis så har du den möjligheten med Halebop. För en kostnad på 39 kr i månaden så får du ett till SIM-kort för iPad och då delar den datamängden på abonnemanget.

Osäker om vi förstår varandra. Jag menade om man vill ha dubbla SIM-kort som debiteras mot samma trafikmängd. Exempelvis så har du den möjligheten med Halebop. För en kostnad på 39 kr i månaden så får du ett till SIM-kort för iPad och då delar den datamängden på abonnemanget.

Ah, i min värld betyder "dubbla SIM-kort" två kort i en telefon.

Hur räknar ni hem det?

Jag har fått beviljat att ta ut en 5S som tjänstetelefon, självklart tänker jag försöka betala den med mitt Sas Amex. Det är nog bästa bästa sättet att "räkna" hem en Iphone.

Köpa 5s 64gb i Miami

Hej kära vänner!

Har läst alla trådar vad gäller inköp av Iphone 5s 64gb i USA
Som jag förstått det så kan man köpa en Iphone 5s och den kommer att fungera med LTE i Sverige oavsett modell

Vill så klart köpa en olåst, utan simkort och aktivera den i Sverige
Går detta om man fråga i affären eller är det T Mobile som gäller?

Vet att de inte har bindningstider som tillämpas i Sverige men om man aktiverar T Mobile så får man vänta 40 dagar?

Tar gärna emot tips o råd från Er
Tack
Henrik

Toppen