Senaste nytt

Var i världen skulle du helst bosätta dig?

Dr. Miles

Expert
Singapore är typ Schweiz i Sydostasien. Saker och ting fungerar ofta enligt regler och avtal.
Så om man vill jobba, Singapore är inget dumt ställe att bo i.

Om jag tänker ekonomiskt och även familjens välmående väljer jag nog norra förort av Auckland, Nya Zeeland. Milford eller Browns Bay. Waiheke Island är inte dum heller.
Om jag tänker bara för mig själv och inte behöver att jobba är det nog Bangkok eller Hong Kong.
 

miles

Medlem
Jag har faktiskt bott i Auckland, i Remuera närmare bestämt, och det är en härlig stad och ett underbart land. Jag förstår tjusningen, AHO! Men avståndet hem avskräcker, tror inte jag kommer flytta dit igen p g a det.
 

palmen

Moderator
Får bli Sydney för min del, det är något speciellt med den staden och förutom förorten till Sthlm är det enda stället jag har haft en fast adress på, 7 Elizabeth Street i Sydney, mitt emot "Channel 7 huset".
Något säger mig att jag skulel tycka om Toronto också även om jag inte varit där. Ska man komma med en outsider så får jag nog säga Victoria ute på Vancouver Island. RIktigt trevlig stad som påminner en del om "hemma".
 

Luchtii

Medlem
Tycker det är lite lustigt att många svenskar gärna vill bosätta sig i Sydney. Pratar man med australiensare här i Brisbane så är Sydney den sista staden dom kan tänka sig flytta till. Är faktiskt beredd att hålla med, Sydney imponerade inte överdrivet mycket på mig, Brisbane är däremot en riktigt trevlig stad att bo i.
 

Abbe

Medlem
1. Los Angeles, USA (Vackert, finns allt och varma vintrar)
2. Beirut ,Libanon (God mat, varmt, och underbar stämning)
 

Axel

Medlem
1. Det finns inget bättre land än Sverige, Kiruna...
2. Zurich, för att det är ett vackert land och riktigt bra skidåkning.
 
Last edited:

majer

Medlem
Intressant tråd! Själv försöker jag övertala min arbetsgivare om att sätta mig utanför Sverige, men det går sådär...
1. *********
2. Singapore
3. Hong Kong
 

Traveller

Medlem
Nya Zealand... Totally wonderful! Kanske ett sommar eller vinterhus på Rarotonga (Cook islands) för regniga dagar hemma...

I Europa, då blir det att flytta tillbaka till Munchen... Även detta Totally Wonderful med närheten till alperna, central Europa samt en vacker stad med härliga traditioner som tex Wiesn (Octoberfest), vem blir inte glad av att se alla Bayerska damerna i deras underbart fina dresser under Wiesn??
 
Last edited:
Toppen