Senaste nytt

Var i Thailand passar oss bäst?

M@GNÜS

Medlem
Thailand på den här sidan årsskiftet känns lite riskabelt. Thailands ”Governor of the Tourism Authority” har ju sagt följande till CNN:
“It is still dependent on the outbreak situation, but I think at the earliest, we may see the return of tourists could be the fourth quarter of this year.

Even then, there will likely be restrictions on who can visit and where they can go said Yuthasak Supasorn.”
 

sandek

Medlem
Thailand på den här sidan årsskiftet känns lite riskabelt. Thailands ”Governor of the Tourism Authority” har ju sagt följande till CNN:
“It is still dependent on the outbreak situation, but I think at the earliest, we may see the return of tourists could be the fourth quarter of this year.

Even then, there will likely be restrictions on who can visit and where they can go said Yuthasak Supasorn.”
Tänkte tidigt 2021.
 
Mina favoriter (än så länge) i Thailand är följande, utan inbördes ordning

Andamansjön
Trang för lugnet och naturen (Koh Ngai, Koh Kradan, Koh Mook, Koh Lipe)
The Ultimate Guide to the Trang Islands in Thailand | Never Ending Footsteps

Flygalternativ
  • Flyg till Krabi via Bangkok - sedan vidare med landtransfer+speedboat (3-6 timmar)
  • Flyg till Langkawi via Kuala Lumpur - sedan vidare med speedboat (1 timme)

Krabi för dykning (Koh Lanta)
Everything You Need To Know Before Scuba Diving in Krabi - Ithaka
  • Flyg till Krabi via Bangkok - sedan vidare med landtransfer (2 timmar)

Thailandsviken
Koh Tao för dykning (båttransfer från Samui, ca 2 timmar)
The Complete Guide to Diving in Koh Tao, Thailand in 2020

Koh Phangan för naturen (Nordöstra sidan) (båttransfer från Samui, ca 45 min)
Guide till norra Koh Phangan - resor och äventyr

Flygalternativ
  • Flyg till Koh Samui via Bangkok
 
Last edited:
Koh Lipe hade jag valt om jag var er. Var där i vintras och föll handlöst för den vackra ön. Visserligen har turism ökat rejält där med, men vart har den inte gjort det i Thai så säg. Men kan tänka mig att det är lugnare där nu i dessa skruvade tider.
Om ni gillar att snorkla så hyr ni en kajak och paddlar ut en bit så är ni på plats. :)
Boenden finns det i alla former och prisklasser.
 

JohnnyWilde

Medlem
Kolla upp Koh Samet cirka 2 timmar från Bangkok också annars tror jag att Samui är optimalt för er som andra nämnt tidigare.
När jag var i er ålder tyckte jag att Samui var kanon.
Koh Chang är också trevligt men 4-6 timmar med buss från Bangkok vilket tar bort lite av Quick and easy konceptet.
 

sandek

Medlem
Koh Lipe hade jag valt om jag var er. Var där i vintras och föll handlöst för den vackra ön. Visserligen har turism ökat rejält där med, men vart har den inte gjort det i Thai så säg. Men kan tänka mig att det är lugnare där nu i dessa skruvade tider.
Om ni gillar att snorkla så hyr ni en kajak och paddlar ut en bit så är ni på plats. :)
Boenden finns det i alla former och prisklasser.
Hur tar man sig dit?
 

Per N

Medlem
Eftersom du nämnde "quick&easy" så instämmer jag med @JohnnyWilde, Samui och Samet. Öarna på västsidan är väldigt trevliga men lite mer transfer innan man är framme (bortsett från Phuket förstås).
 

Hafermann

Medlem
Vill ha en ganska quick&easy resa ner från Sverige. Antar att det blir typ Turkish till Phuket eller LH till Bangkok.
Vill ha det ganska fräscht men inte heller helt dött.

Så vart kan man åka där det finns bra boende, lite barer&restauranger men kanske inte festande ungdomar, prostitution osv?

Värt att nämna är att vi är 30 och inga barn.
Koh Phangans nordvästra del definitivt. Byte i Bkk till Samui. Sen 30 minuter båt till paradiset.
 
Toppen