Senaste nytt

Var i Karibien med AF/KLM

Jag kommer göra i princip samma resa som palmen, men har för mig jag åker någon vecka tidigare :)
Jag flyger direkt från St Martin (Grand Case) till Martinique med aircaraibes. Biljett gick på 177 euro inkl bagage.

Jag har bokat hyrbil och AirBnB i Les Trois Iletes tre nätter, precis vid Marinan. Återkommer om stället var bra och fräscht.

@palmen och @Kimmen00 ni får gärna komma med förslag på ställen att besöka på Martinique. Du nämnde några rom destillerier?

Jag kommer göra i princip samma resa som palmen, men har för mig jag åker någon vecka tidigare :)
Jag flyger direkt från St Martin (Grand Case) till Martinique med aircaraibes. Biljett gick på 177 euro inkl bagage.

Jag har bokat hyrbil och AirBnB i Les Trois Iletes tre nätter, precis vid Marinan. Återkommer om stället var bra och fräscht.

@palmen och @Kimmen00 ni får gärna komma med förslag på ställen att besöka på Martinique. Du nämnde några rom destillerier?
Kan rekommendera rest Ocean 82 ifall ni får en kväll över i Grand Case och vill ha välgjorda cocktails, utsökt mat o vin, bra service och en fantastisk utsikt.
Besökte Ocean 82 en kväll i december när vi ankrat precis utanför.
IMG_3086.jpeg

Jag har bara googlat lite, finns ett bryggeri hyfsat nära Les Trois Iletes, rom finns på flera ställen runt ön, men jag tittade på ett som hette Trois Rivieres då det låg närmast.

Stränderna runt Saint Anne är väl de som poppar upp som mest fina när man söker.

Verkar lite si och så med kommunikationer så blir nog lite hyrbil som var överkomligt i pris.

Inte varit där. Tänkte boka till Martinique eller Guadeloupe våren 2027

Senast var vi 2 veckor på Saint Martin under Nyår 25/26. 1 vecka på varje sida..
Annars massa andra öar i Karibien men aldrig just de två franska.

Kan rekommendera rest Ocean 82 ifall ni får en kväll över i Grand Case och vill ha välgjorda cocktails, utsökt mat o vin, bra service och en fantastisk utsikt.
Besökte Ocean 82 en kväll i december när vi ankrat precis utanför.Visa bifogad bild 175387
Måste också slå ett slag för Java alldeles intill Ocean 82. Båda var bra men Java snäppet vassare enl mig. Freansk mat och viner till karibiska priser.

Även byns Lolo (Cynthia’s) var riktigt bra om man mer är ute efter det rustika stuket.

• Gilla
Reactions: JAW
Vi åker till Martinique i höst men tycker det är svårt att hitta bra hotell. Har en ettåring med också. Några tips? Kommer ha hyrbil.

En annan häftig o paradisvacker fransk ö är ju St Barth … med en svensk historia. En härlig mix av enkelhet och lyx o flärd. Två restauranger i Gustavia vi gillar, och som vi ”brukar” besöka när vi seglar till St Barth, är Eddy’s Ghetto och Bonito. Fantastisk mat på båda, Eddy’s är i en häftig botanisk trädgård och Bonito har en svårslagen utsikt över lyxyachterna i Gustavia. Men vi har ingen erfarenhet av några hotell på St Barth eftersom vi seglar dit och bor på en katamaran.

Toppen