Senaste nytt

Var har Uniteds bonusplatser med Eurobonus tagit vägen?

guwonder

Medlem
As usual, you make creative comments.


I have also heard this from a reliable source internally.

Several months ago, starting at some point last year, it started to become impossible for me to use United miles on the United website to book mileage ticket space on SAS flights. It has not worked ever since for me, and I am usually looking several times a week. During this entire block I have been buying Lifemiles to redeem for mileage ticket space on SAS flights because using UA miles has not been working even as A3, AC, AV, TK and other programs had no problem booking the SAS flights with mileage ticket space.

This blocking took place months before SAS started substituting away from UA and into DL. Using SAS miles for UA flights was working ok into at least last month.
 

eddo

Medlem
Så minns jag det inte.

Kollar jag den gamla SQ awardbokningstråden så ser jag inget som skulle antyda att det var samma typ av signalering.
Jag har för mig att det var en banner om att det var tekniska problem med SQ bokningar men kan ha fel :)
Nu är vi OT då tråden gäller United men det stämmer att det stod så. Åtminstone från efter att onlinebokningen öppnade igen efter pandemin, och om jag inte minns fel stod det kvar fram till att man under några (två?) veckor kunde boka SQ igen. Efter det har jag inte sett den texten igen.
 

Tamas

Medlem
Har någon hittat nåt smidigt sätt att söka efter United awards?
Om jag tolkar rätt kan man se bokningsklass på e.g. seats.aero, man ska leta I eller X som skulle betyda att det är tillgänglig för andra bonusprogram

men det är långt ifrån smidigt, andra tips? AirCanada sökning kanske?
 

Gnopps

Medlem
Har någon hittat nåt smidigt sätt att söka efter United awards?
Om jag tolkar rätt kan man se bokningsklass på e.g. seats.aero, man ska leta I eller X som skulle betyda att det är tillgänglig för andra bonusprogram

men det är långt ifrån smidigt, andra tips? AirCanada sökning kanske?
Precis, du kan söka på Air Canada. Det är också möjligt att söka på Uniteds hemsida men då visar de också bonusplatser som är dyrare och ej tillgängliga utanför Uniteds program.
 

guwonder

Medlem
Har någon hittat nåt smidigt sätt att söka efter United awards?
Om jag tolkar rätt kan man se bokningsklass på e.g. seats.aero, man ska leta I eller X som skulle betyda att det är tillgänglig för andra bonusprogram

men det är långt ifrån smidigt, andra tips? AirCanada sökning kanske?
I search on lifemiles.com for mileage ticket space on United flights when wanting to redeem partner airline miles for United flights. If Avianca/Lifemiles has the award availability for United-metal flights, then it seems like every Star Alliance airline program of relevance to me does too.
 
Toppen