Senaste nytt

Var befinner jag mig?

Bonin Islands/Ogasawara då, hela ögruppen är ju naturvärldsarv... Vilken ö det är mer specifikt kan jag inte svara på.
Korrekt. Det är Jinny Beach på Chichi-jima ön, Ogasawara i Tokyo län. (Ja, ön tillhör Tokyo)

Kuriosa: Ogasawara öarna är mest längst bort bebodd plats i Japan. Det tar ca 26 timmar med båt från Tokyo och turen är endast en gång i veckan(2 turer i veckan under högsäsong) och det finns ingen flygförbindelse.

Här kommer en ny dårå:

Moo.jpg

Ser väldigt nordeuropeiskt ut, men känner inte igen stilen på kyrktornet (fast det ser ändå protestantiskt ut). Saaben tyder på något land med anknytning till Sverige....Estland? Pärnu?

Ser väldigt nordeuropeiskt ut, men känner inte igen stilen på kyrktornet (fast det ser ändå protestantiskt ut). Saaben tyder på något land med anknytning till Sverige....Estland? Pärnu?

Bwaha, jag trodde att det skulle komma en glädjeförstörare och pricka bilden direkt. Men icke. You're off, waay off :)

Jag har zoomat bilden så mycket som möjligt.... Något (med risk för att blanda in rasbiologi) signalerar att de två människorna på bilden är av asiatiskt ursprung.

Ganska nordligt är det ju, för blommor verkar inte växa i blomlådorna...

Himlen är lite "smogaktig" vilket indikerar en större stad...

Hmm... Centralasien eller Kina. Har aldrig sett ett sådant område i fjärran öst, så jag överlåter gissningarna till någon annan

Enda jag kan säga med säkerhet är att jag inte längre är säker på att det är en Saab... :rolleyes:

Mycket hade kunnat tala för Kanada (t.ex. kyrktornet) om jag vore väldigt långt ifrån med min estniska gissning, men det är någonting väldigt nordiskt med husen.

Finland nånstans? Men då hade ju inte Estland varit såå fel...

Efter lite efterforskningar baserade på mitt antagande vet jag nu var det är.... Dock tycker jag det är så kul och udda att jag gärna håller på karamellen:p

Om någon ,som inte varit på platsen, direkt gissar rätt.....Ja, då förtjänar ni evig respekt!:eek:

Kul Tjaeng!

Toppen