Senaste nytt

Var befinner jag mig?

Haha, det är ju i princip omöjligt att lägga in en bild på den här sidan som ingen kan klura ut var den är tagen! Enda sättet är väl att lägga ut den här, en flaska gott till den som fixar det! Ja, jag vet att det inte följer reglerna till 100% men jag kan inte låta bli...;-) En bonus till den som kan lista ut flygplanstyp, flygbolag, slutdestination och beläggning i C-klass....
Visa bifogad bild 10241

Det där går såklart inte att lista ut genom erfarenhet eller logik, men om du hade haft med markytan på bilden och angett tidpunkt på dygnet hade någon spjuver säkert kunnat räkna ut platsen med hjälp av solens position.

Ja nu blev det ju rätt svårt, haha :)

Jag tror att du har tagit kortet i Sverige, därför att himlen ser "svensk" ut, molnig men ändå klar på något sätt.

Jag tycker det ser ut som ett tvåmotorigt plan på avgasstrimman och jag tycker mig se en mås mitt i bilden. Men något speciellt måste det ju vara med bilden...jag tror det är ett av de här riktiga långdistansplanen (777ER) som går mellan USA och Indien och korsar Mellan-Sverige i nordvästlig-sydostlig riktning.

Nä jag har inte för mycket tid, jag har för mycket *jobb* som jag försöker förhala.. ;)

Ja nu blev det ju rätt svårt, haha :)

Jag tror att du har tagit kortet i Sverige, därför att himlen ser "svensk" ut, molnig men ändå klar på något sätt.

Jag tycker det ser ut som ett tvåmotorigt plan på avgasstrimman och jag tycker mig se en mås mitt i bilden. Men något speciellt måste det ju vara med bilden...jag tror det är ett av de här riktiga långdistansplanen (777ER) som går mellan USA och Indien och korsar Mellan-Sverige i nordvästlig-sydostlig riktning.

Nä jag har inte för mycket tid, jag har för mycket *jobb* som jag försöker förhala.. ;)

Rätt land!

Alltså kortet är taget i Sverige?

Jag misstänker att du kommer att få ge någon typ av ledtråd eller gå med på att "ringa in" om inte det här ska bli en evighetsfråga. :)

Är t.ex. måsen (om det nu är en mås och inte bara skräp) ett tecken på att kortet är taget vid kusten? Kan det vara så att kortet är taget i närheten av Stockholm med tanke på att du anger det som hemort?

Alltså kortet är taget i Sverige?

Jag misstänker att du kommer att få ge någon typ av ledtråd eller gå med på att "ringa in" om inte det här ska bli en evighetsfråga. :)

Är t.ex. måsen (om det nu är en mås och inte bara skräp) ett tecken på att kortet är taget vid kusten? Kan det vara så att kortet är taget i närheten av Stockholm med tanke på att du anger det som hemort?

Japp, bilden är tagen i Sverige, Stockholm faktiskt. Jag la bara upp den på lite kul...;-) Jag har ingen aning om vad det är för kärra dock men som du sa ser det ut att vara en 2-motorig sådan..
Snyggt jobbat ändå att kunna placera det i Stockholm!

Jag öppnar för nästa bild!

Jag fick låna bilden från min kompis blogg.
Det är från Japan. Var ligger denna strand? Fuska inte med Google Images. :p

Var är det07.jpg
(Bild av T.C.)

När vi åkte till Japan för första gången förra hösten var en av våra funderingar att besöka tropiska Japan. Tyvärr blev det inte av, men vi hann komma rätt långt i planeringen...

Jag tror att den här stranden ligger på Ishigaki, men jag researchede fler öar om det skulle vara fel ;)

Toppen