Senaste nytt

Var befinner jag mig?

Väääldigt nära (samma kommun) Dock är denna ö mycket bördigare, samt mer originell. Troligen är det Italiens mest isolerade plats.

Välkommen till arabiska Italien, Linosa!!
[video=youtube;OpWL_Xj_SXk]http://www.youtube.com/watch?v=OpWL_Xj_SXk&list=UUJhoKPQ9hPJvxoEQ-ft5Yrg&index=76&feature=plcp[/video]

Linosa då, men det var med mycket hjälp och ledtrådar...coolt ställe, har du tagit korten själv?

Jaha nu kom en video också, dit måste man åka ju :) Husen ser väldigt oeuropeiska ut också.

Last edited:
Linosa då, men det var med mycket hjälp och ledtrådar...coolt ställe, har du tagit korten själv?

Jaha nu kom en video också, dit måste man åka ju :) Husen ser väldigt oeuropeiska ut också.

Tyvärr inte varit där, men det ser väldigt intressant ut! (dock ganska eftersatt).

Nästan omöjligt att ta sig dit (inte för en BC-medlem kanske:cool:). Först är man beroende av flyg till Lampedusa.... Och dessa finns bara på sommaren sedan Meridiana dragit in trafiken från Sicilien.

Finns lågprisflyg till Lampedusa ,från Venedig, April-November. Det är spanska Volotea som startat en linje... Sedan är det färja 25min som gäller.

Var är det nu då?
Var är det03.jpg

den här tror jag är lätt..enligt uppgift skulle denna sal i bakgrunden vara den sal som är med i dom 3 första Harry Potter filmerna där dom har bland annat samling och middag..

Vilken stad är jag i och vilken byggnad är detta ?

a9pe1j.jpg

Tänkte att det kunde vara kul med en liten gissningstråd!

Man postar en bild på en byggnad, ett monument eller vad som helst i en stad.
Tänk på att det inte bör vara en bild på t.ex en tegelvägg utan något som kan förknippas med staden, ex Turning Torso - Malmö (Inte fullt så enkelt, men ni förstår vad jag menar hoppas jag.

Man behöver bara svara vad staden heter där bilden är tagen!
......
Visa bifogad bild 10157

Barcelona - har också en bild från stranden nedanför La Barceloneta med "konstverket".

Har några andra bilder som kan vara svåra att gissa - men inte omöjliga... återkommer.

Last edited:
Toppen