Senaste nytt

Var befinner jag mig?

Nu har jag ju ett gäng bilder som man nog måste ha varit här för att identifiera, men...
Med den här borde det inte vara svårt:
down_the_crack_rz.jpg

Rätt men inte tillräckligt rätt. Det här stället är något så när välkänt, inte bara bland oss som är dumma nog att hoppa i 3-gradigt vatten.

Bilden är förresten tagen ungefär vid 9-tiden i går kväll. Normalt skulle jag ju ha behövt ta med ficklampan då, så icke här och nu på året.

Det är ju förbannat att jag ska ha ett sånt guldfiskminne när det gäller namn, men vet att jag läste om detta när jag kollade upp om det var möjligt att snorkla på Island inför vår resa dit (jag avstår om det är 3 grader ;) )

Hur som helst är jag nästan hundra på att du hänger mellan de nordamerikanska och europeiska kontinentalplattorna, vilket ju är oerhört häftigt bara det. :)

3 grader är tydligen ovanligt varmt för det här stället. Men så är det ju sommar också ;)
(Och oroa sig inte, snorklare får också en torrdräkt, så det är skapligt torrt och varmt över det allra mesta av kroppen.)

Annars så har du helt rätt, men jag tror nog vi måste kräva själva namnet också i den här tråden.

Jajamen, Silfra är det.

Satan vad jag är matt idag, förresten. Jag gick upp lite innan 6 i går, flög ARN-OSL-KEF i smockfulla plan, åkte ut och dök på kvällen och kom hem sådär halv elva (det är ju 2 timmar plus här, också). Tur i alla fall att jag inte var dum nog att gå ut och dricka sprit också ovanpå det...

Men, vad gör man inte för en chans att posta i den här tråden ;)

Toppen