Senaste nytt

Vanliga Hiltons börjar få "Premium Lounges"

freppa87

Medlem
Som OMAAT rapporterar har Hilton Cleveland Downtown ej längre en executive lounge utan en premium lounge "The Club":

https://onemileatatime.com/news/hil...m_campaign=today_on_omaat&utm_term=2026-06-25

Det verkar som målet är att exkludera vanliga diamonds? Är iofs inte förvånad, men oroligt om detta börjar sprida sig till resten av världen? Får väl hoppas att det stannar som en US-only sak som frukostkrediten (även om den har börjat sippra ut i vissa andra länder).

Känns som en naturlig utveckling av inflationen i programmen. Där allt mer folk blir högnivåmedlemmar direkt från kreditkort, ett väldigt vanligt fenomen i USA.

Känns som en naturlig utveckling av inflationen i programmen. Där allt mer folk blir högnivåmedlemmar direkt från kreditkort, ett väldigt vanligt fenomen i USA.
Jag är en av dom som nu haft Diamond via kredit kort i USA i 10 år, om de nu skall limitera det till premium så får man nog se till att uppgradera vad de erbjuder i sina lounger, när jag bott på Hilton hotell i USA så har jag inte ens planerat att gå till deras lounge om de har en för annat än frukost. I Asien dock så är det ofta jag intar mitt kvällsmål i loungen det är ju ordentlig skillnad i lounge erbjudandet mellan USA och Asien/Europa, men synd om det också sprider sig utanför USA.

Toppen