Senaste nytt

Valutakurser SGD-SEK

Alex H

Medlem
Ja, men i regel bör du använda ett debitkort över ett kreditkort för kontantuttag.

Aha, jag som trodde debitkort var sämre än kreditkort i allt

Antingen byter du valuta på Hotels.com eller så är det ju bara knappa in mängden valuta i google.
Tex. "3000 SGD to SEK"

Menar när jag kollar på hotellens egna sidor, då priserna oftast på SGD och vill jämföra dessa priser med hotels.

Så 3000 SGD to SEK plus 2%?

Hos hawker behöver du cash, ja. Du behöver inte dricksa i Singapore.

Tycker man alltid borde dricksa hotellstäderskorna, vet de har kass lön
 

AABack2ARN

Medlem
Skulle väl iaf kunna mötas halvvägs och säga att man kommer inte stå utan mat och dryck om man inte har kontanter utan bara kan gå vidare till nästa ställe ;)

Stämmer helt klart. Men det kan ju bli lite pinsamt om man äter först och sedan försöker betala - så det kan vara värt att fråga om man besöker ett hål i väggen om de tar utländska kort innan man beställer.
Och på allmänna kommunikationer (tunnelbanan) fungerar det utmärkt att bara blippa kortet när man går in på stationen och sedan vid utpassage. Supersmidigt!
 

igelkotten

Medlem
Nu har ju du bättre koll än vad jag har på Singapore och jag litar på dig!
Men jag klarade mig fint med Amex+MC i Singapore iaf, rörde aldrig någon sedel! :)
Skulle väl iaf kunna mötas halvvägs och säga att man kommer inte stå utan mat och dryck om man inte har kontanter utan bara kan gå vidare till nästa ställe ;)
Detta innebär att du alltså missade Satay Street vid Lau Pau Sat, vilket gör mig otroligt ledsen för din skull! ;) Lätt Singapores bästa matupplevelse.
 

Rickard_O

Medlem
Detta innebär att du alltså missade Satay Street vid Lau Pau Sat, vilket gör mig otroligt ledsen för din skull! ;) Lätt Singapores bästa matupplevelse.
Missade en hel del pga en matförgiftning i Kuala Lumpur som gjorde att jag förlorade mer än ett helt dygn i Singapore förra sommaren, så ja tyvärr!
Men jag får skriva upp det på listan till nästa gång, Singapore finns nog kvar ett par år till iaf! :)
 
Toppen