Senaste nytt

Valencia Lounge

cantona

Medlem
Hej
Någon som har input kring loungen i Valencia, Spaninen? Åker med Swiss men hittar inget med Star Alliance hemsidan. Värt att köpa sig in i Sala?
 

bvs

Medlem
Hej
Någon som har input kring loungen i Valencia, Spaninen? Åker med Swiss men hittar inget med Star Alliance hemsidan. Värt att köpa sig in i Sala?

Både Swiss och Lufthansa har Sala som contract lounge så du kommer in om du flyger i C eller är *G (eller priority pass)


När jag var där i våras så var nästan allt på flygplatsen stängt (pga covid) så att ha tillgång till loungen för lite lätt käk och några glas cava var väldigt värt. Ingen spektakulär lounge men bättre än vad flygplatsen erbjuder i övrigt.
 

Hachans

Medlem
Både Swiss och Lufthansa har Sala som contract lounge så du kommer in om du flyger i C eller är *G (eller priority pass)


När jag var där i våras så var nästan allt på flygplatsen stängt (pga covid) så att ha tillgång till loungen för lite lätt käk och några glas cava var väldigt värt. Ingen spektakulär lounge men bättre än vad flygplatsen erbjuder i övrigt.



Jag som gillar petitesser vill påpeka att Sala VIP betyder VIP lounge på spanska. Och loungen i sin tur heter Joan Olivert.

Den heter således inte Sala.

Nu har jag petimetrat klart.
 

cantona

Medlem
Både Swiss och Lufthansa har Sala som contract lounge så du kommer in om du flyger i C eller är *G (eller priority pass)


När jag var där i våras så var nästan allt på flygplatsen stängt (pga covid) så att ha tillgång till loungen för lite lätt käk och några glas cava var väldigt värt. Ingen spektakulär lounge men bättre än vad flygplatsen erbjuder i övrigt.
Tack, stod bara TAP, Turkish och Brussels ... men man vet ju vilka har koll och vem att kolla med. ;)
 

ulagun

Medlem
Besökte den för ca en månad sedan. Upplevde den som en standard 3 parts lounge på en fö tråkig flygplats

Flög C med Swiss blev lite konfunderad när det stod Helvetic air på boarding passet.
Har ju upplevt lite märkligheter när det gäller både Austrian och Swiss flightet till semesterdestinationer.
Dock gällde lounge prioboarding mm.
Enda skillnaden var att det saknades gardin mellan C och economy på detta flyg
 
Toppen