Senaste nytt

Val av rumskategori Hilton Slussen

KRYSS

Medlem
Hej,
jag har ett gäng poäng på Hilton som går ut till årsskiftet så jag och frugan tänkte ta en helg utan barn i Stockholm under september. Jag har inte bott på Hilton slussen så jag hade några funderingar kring rummen. Vad är värt att betala för?

Poängen räcker till King Deluxe.
Exec King = Poäng + 335kr
King Junior Svit = Poäng + 702kr

King Deluxe och King Exec är samma rum fast högre upp och man har tillgång till lounge? Är loungen något att ha? Har läst lite varierande recensioner om denna.

Hur stora är resp rum? På hemsidan hittar jag ingen kvm angivelse. Annat värt att tänka på?
Är HHS.

Nu är det snart ett år sedan jag bodde senaste på Slussen (sept 2017) . Men jag tycker att loungen bra och värt att försöka få tillgång till . Skillnaden mellan svit och King Executiv storleks mässigt är liten (men prisskillnaden är ju också liten).. Jag skulle inte jaga sviten...

Rummen är inte särskilt stora, säng, skrivbord med en stol samt en fåtölj. En liten garderob att hänga in saker i men igen annan plats att lägga saker. Inget stort problem om man bara stannar någon natt dock. Loungen är helt okej, på kvällen dukar man fram lite mat kl 18, nu i veckan var det pizzabitar, någon typ av ravioli, små snittar, olika kex och ostar samt lite grönt. Helt okej utbud som fylldes på hela tiden.

Tack. Så jag tar det som att det inte är värt att boka Junior Sviten mot King Exec? Såg på Hotels.com att de skriver kvm och då skiljer det ca 10kvm mellan rummen.

Nu är det snart ett år sedan jag bodde senaste på Slussen (sept 2017) . Men jag tycker att loungen bra och värt att försöka få tillgång till . Skillnaden mellan svit och King Executiv storleks mässigt är liten (men prisskillnaden är ju också liten).. Jag skulle inte jaga sviten...
Utsikten över Slussen och större delen av Stockholm från excecutiv rummen, speciellt i solnedgång är obetalbar. Som ett vykort.
Föredrar faktiskt dessa rum framför juniorsviterna som jag upplever som lite trånga, opersonliga och dålig utsikt.
Loungen är helt OK så länge den inte är överbefolkad.

Nu har vi checkat in. Tog en juniorsvit.
Är det något som skiljer familerummen och juniorsviten? Står på hemsidan att juniorsviten ska ha både dusch och badkar. Men det har vi inte fått.
Är dock ett litet extrarum med en tv och soffa.

Last edited:
Toppen