Senaste nytt

Val av plats i business med barn, Stockholm Arlanda - Seoul-Incheon International Airport

KRYSS

Medlem
Hej,

Nu verkar det bli bokat med Qatar på deras rea. Vi har velat en del men verkar bli det även fast det inte går att avboka.

Frågan är då hur det är bäst att sätta barnen. Vi blir 2 vuxna och 2 barn. Vi tänkte åka 16 okt - 30 okt 2018. Som jag förstår det är det SeatGuru Seat Map Qatar Airways Boeing 787-8 (788)
och
SeatGuru Seat Map Qatar Airways Boeing 777-300ER (77W) V1

På 777-300 är det nog bäst att ta en 2AB och 3AB alt 2 JK och 3JK. Då kan man ha barnen längst in mot väggen. Eller är någon annan rad att föredra?

På 787-8, vet jag inte riktigt. Jag antar att de som är i mitten inte riktigt sitter ihop på samma sätt?
Då kanske det är bäst att sätta barnen mot fönsterplatsen och sen ha mittgången mellan istället? Finns det någon rad att föredra?

Ni som rest med barn i business får gärna komma med synpunkter.

*EDIT* Jag har några tilläggsfrågor. Räcker 1.5H transit i Doha? Samt är det bättre att skapa ett Qatar-konto än att använda sitt finnair-kort för miles? Det är bara jag som har finnairkort, jag kanske ska skapa ett åt varje familjemedlem i sånt fall också?
 
Last edited:

Magnus_K

Medlem
Barnen kan sitta i mitten på 787 och på 777 är det 2-2-2 så beror väl mer på om ni vill ha dom sidan om eller fram/bakom.
1.5H räcker i Doha shoppingen är inte wow och ni har boarding ca 45min innan.
 

KRYSS

Medlem
Ja ok, så det är inte så långt mellan mittsätet till de i gången på 1-2-1 konfigurationen? Annars tänkte vi att vi tar en vuxen ett barn i mitten och så sitter vi på två rader.
 

KRYSS

Medlem
Jag kanske ska säga att barnen är 4 och 2 också så de klarar sig kanske inte helt själva. Vi valde att sätta oss 2 och 2 i mitten på 787 med varsitt barn.
 
Toppen