Senaste nytt

Val av flygbolag till Miami

Och då kommer nästa fråga som ett bre på posten (lita avvikande från min rubrik men ändå), om vi tittar på övriga bolag som flyger till MIA nonstop fr.
Europa dvs. AA, AY, IB, BA eller AF. Några som har erfarenheter från dem på just MIA? :)
Och ja, jag har läst de inlägg som jag hittat, men som sagt alltid lite roligare med att få lite mer direkta svar...

Jag har flugit AA och BA LHR-MIA och v.v.: AAs 772* har inte varit några höjdare, medan BA har 747 där man kan välja Upper Deck för en lite mer avskild upplevelse (utgår från att det fortfarande är business vi pratar om). Även här "trött" kabin och sämre IFE än AA, men torr brittisk humor (och frikostighet med champagne!) väger upp det mesta.
*AA "retrofittar" sina 777-200 och har börjat flyga dessa MIA-BCN och MIA-MAD, om de är lika bra som 777-300 kan det kanske vara värt en omväg via Spanien?
De andra bolagen har jag inte flugit denna sträcka, men skulle ranka dem AF, AY och "sist" IB baserat på andra upplevelser.

Någon som har erfarenhet av att flyga med BA (C-klass) och deras A380 som nu trafikerar LHR - MIA, speciellt då jmf med LH dito (m. deras nya C klass) och kusinerna på LX...?

Någon som har erfarenhet av att flyga med BA (C-klass) och deras A380 som nu trafikerar LHR - MIA, speciellt då jmf med LH dito (m. deras nya C klass) och kusinerna på LX...?
Jag har suttit i Club World (Business class) på British Airways Airbus A380 och jag har sett Lufthansas ny Business class kabin på deras Airbus A380.
Största nackdel med Club World är förvaring om du inte sitter vid fönstret. Det finns inte ens plats för glasögon när stolen är i nedfällt läge.

Jag har bara provsuttit på Lufthansas ny Business class stol men den hade bekväm sits i uppfällt läge. Sitter man in mittenraden behöver man inte kliva över grannens fötter när man går till toaletten osv.

SWISS Business class tyckte jag att stolen var lite hård. Skärmen var liten på Airbus A340.

När det gäller servicen mellan de tre olika flygbolag, hänger det på vilken preferens du har.
Jag har ofta fått bra besättning på Lufthansa även om stolen var gamla recliner modell den tiden jag flög med dem.

Tack för alla tips :)
Det lutar att vi tar LH via FRA och deras A380 till MIA, då får vi någorlunda sjysst anslutning ner till Key West. Hem försöker vi ta LH via MUC och då en uppdaterad A330. Tänkte först ta LX, men många klagar på hårda säten...

Ända problemet verkar vara att LH är lite kinkiga då det gäller att boka biljetter i P klass oftast går det bra ut, men hem vill de inte... Dock så brukar codeshare med UA vara räddningen o_O. Eller så är jag otålig (rädd att platserna skall ta slut), jag har ingen status, så det är vackert till att betala cash :rolleyes:.
Ut 29 Dec hem 09 Jan. Någon med tillgång till Expertflyer som kan se hur det ser ut dessa datum?

Ut 29 Dec hem 09 Jan. Någon med tillgång till Expertflyer som kan se hur det ser ut dessa datum?
Det här är inte kritik mot dig personligen men om du har råd med en Business class biljett så har du definitivt råd att betala för ExpertFlyer som kostar bara ca 10 USD per månad eller ca 100 USD per år.
@Senator brukar säga att det är bra investerade pengar och jag håller med honom fullständigt.

Visst, men jag köper bara "billiga" Businessclass biljetter (alt är relativt...) o_O .
Jag har tillgång till Sabre's GDS, MySabre. Ger mig Expertflyer något mer nytta??

Toppen