Senaste nytt

Val av bolag - business class över Atlanten (i covid-tider)

Hej!

Någon som vill dela av sig av uppleveler senaste tiden när de flugit över Atlanten ? Bra / dåliga erfarenheter? Vilka bolag som håller hög respektive låg standard? Själv har jag en United-resa hem i polaris och betygen varierar kraftigt på flyertalk! Funderar på att byta till Lufthansa eller Austrian. Har dock aldrig flugit polaris så vill inte missa det:)
 

Big Birger

Medlem
Har flugit 5 SAS-flighter och 1 Swiss sedan USA öppnade i november. Inga överraskningar. SAS har bra hårdvara, men servicen är helt ärligt lite sådär. Swiss hade lite tristare hårdvara (ändå OK), men fantastisk service på den flighten vi åkte. Engagerad, glad och mån om alla passagerare.

Jag har inte heller flugit United Polaris (än, har det inbokat i april) så om jag vore du skulle jag behålla den flighten och njuta av att det blir nära från Polaris-loungen till avgången och slippa byta terminal. :)
 

Senator

Moderator
Eftersom jag sällan äter någonting på resorna från USA så måste jag säga United Polaris ombord en B787-10 var överlägsen både Swiss, Austrian och Lufthansa i komfort. Jag har dock ingen aning om mat/dryck eftersom jag avböjer nästa alltid detta. Jag käkar i Polaris Loungen sen sover jag.

Har också provat B77W som håller samma klass.

Jag har bara ett segment dagtid och det var Swiss First där allt var som vanligt med en ändring: all mat förbereda i galley och inga vagnar alls såg jag.
 

Mr Basic

Medlem
Flugit SAS (A350) och Swiss (B77W).
Swiss var bättre på det mesta undantaget tonic water och hur pass ny kärran var.
Swiss gav mersmak, SAS nej tack.

Edit. Kändes rätt sorgligt hur pass mkt sämre SAS var. Ingen pre-departure drink, ingen meny. Ingen skugga ska falla på SAS personal, de höll med mig.
 
Last edited:
Toppen