Senaste nytt

Valångest för Münchentrippen - BW Arabellapark eller Le Meredien ?

Valley

Medlem
Blev svårt att välja nu när jag inte ville boka Westin, där jag brukar husera, p g a obskyra priser.
Gillar området Arabellapark skarpt. Så B W ligger rätt ur den synvinkeln. Får ju också närhet till Paulaner Biergarten (ligger hos Westin). Buss som går förbi mässan med nästan inga som åker med.
L M har jag inte bott på (i München) men det ligger ju definitivt mitt i smeten och har pool. Heller inte minsta problem ta sig ut till mässan. Lite trängre på tåget dock.
Gångavstånd till Ayinger Wirtshaus

Så vad gör man???
Lugn och ro eller mitt i smeten?
 

Juancarlos

Medlem
Om du vill bo inom Marriott koncernen skulle jag rekommendera Roomers Munich som är ett Autograph Collection hotel. Snygga rum och trevlig Bar. Dock ligger det lite längre bort från Centralstationen än Le Meridien (som jag inte bott på).
 

Jönsson

Medlem
Brukar resonera som så att om det gäller en nöjestripp så är det viktigare med läget eftersom jag rör mig mer mellan hotell och aktiviteter/restauranger. Gäller det jobb så föredrar jag bekvämare hotell eftersom jag spenderar mer tid på hotellet.

Ps. Efter ett glas bubbel och linserna urtagna så stod det ”Valfångst och München” i rubriken när jag skummade igenom nya meddelanden. Fick inte riktigt ihop det logiskt så jag var tvungen att läsa igen.
 

Valley

Medlem
Med facot i hand
Jösses vilket felval jag gjorde.
Hade utan problem varit värt extra restiden till Arabella….. för att slippa Le Meredien.
 
Toppen