Senaste nytt

Vad vill ni hinna med och uppleva innan SAS lämnar Star Alliance?

eddo

Medlem
Har relativt nyligen börjat med long-haul resandet och hann bocka av en business class resa till Aruba med Avianca via LHR och BOG + retur via BOG och IST med TK 777 (äldre produkt). Avianca var OK, inget märkvärdigt, sliten kabin. TKs kabin var outdated men service och mat var bra!

Har en resa bokad till Tokyo nu i Februari med frugan och tre vänner (så tot. 5 pax), alla i business class med LH via FRA, ska få testa Queen of the sky! Men lite tråkigt att kabinen inte är så modern här heller. Min plan är att hänga på låset för att knipa ANA via LHR, har sett flertalet 2-3 platser med kort varsel, men också 5-6 platser sporadiskt. Hopper verkligen man kan knipa ANA 'The Room' vilket är min dröm. Sedan kan man köra med Queen of the sky på returen :)

Efter det är kontot "nästan" tömt, ska försöka hinna med att bjuda med syrran på en USA resa med SAS (150k poäng, 3 pax i C, 2st 2f1) samt päronen på en ARN-IST i C (jag vet, inte optimala värdet, men dock så har TK en bra intra-europe business class så det får duga).
Beslut ska ni försöka knipa platser men ANA. Men vill ändå flika in att jag och sambon flög LH business 747 till HND tidigare i höstas, första gången på upper deck för oss, och det var riktigt trevligt. Även om kabinen är långt ifrån den bästa var det en häftig upplevelse och faktiskt väldigt bra service! Så du behöver inte vara allt för besviken om inga platser med ANA dyker upp, även om ANA såklart är att föredra. :)
 
Beslut ska ni försöka knipa platser men ANA. Men vill ändå flika in att jag och sambon flög LH business 747 till HND tidigare i höstas, första gången på upper deck för oss, och det var riktigt trevligt. Även om kabinen är långt ifrån den bästa var det en häftig upplevelse och faktiskt väldigt bra service! Så du behöver inte vara allt för besviken om inga platser med ANA dyker upp, även om ANA såklart är att föredra. :)
Skönt att höra, speciellt med servicen!

Nej man är ju trots allt tacksam att man ens kan boka dessa resor i business. Det är ju lite därför jag hoppas så mycket att jag kan knipa ANA eftersom jag förmodligen aldrig kommer kunna göra det efter att SAS lämnat *A
 

Ricci

Medlem
Uniteds island hopper hade jag gärna flugit och hade lösa planer på att göra - men nu lär det inte bli av.
Helt klart finns min på min lista, dock längre ner pga pris och tid.
Dock har jag flugit med denna United(Continental) B737 förut mellan MNL-KOR(Palau) i business 2019 och skulle aldrig i livet sitta i economy studsande runt över hela stilla havet... :oops:
 
Har relativt nyligen börjat med long-haul resandet och hann bocka av en business class resa till Aruba med Avianca via LHR och BOG + retur via BOG och IST med TK 777 (äldre produkt). Avianca var OK, inget märkvärdigt, sliten kabin. TKs kabin var outdated men service och mat var bra!

Har en resa bokad till Tokyo nu i Februari med frugan och tre vänner (så tot. 5 pax), alla i business class med LH via FRA, ska få testa Queen of the sky! Men lite tråkigt att kabinen inte är så modern här heller. Min plan är att hänga på låset för att knipa ANA via LHR, har sett flertalet 2-3 platser med kort varsel, men också 5-6 platser sporadiskt. Hopper verkligen man kan knipa ANA 'The Room' vilket är min dröm. Sedan kan man köra med Queen of the sky på returen :)

Efter det är kontot "nästan" tömt, ska försöka hinna med att bjuda med syrran på en USA resa med SAS (150k poäng, 3 pax i C, 2st 2f1) samt päronen på en ARN-IST i C (jag vet, inte optimala värdet, men dock så har TK en bra intra-europe business class så det får duga).
Uppdatering! Lyckades knipa 3 platser i ANA The Room på utresan. Fick förlänga resan 1 dag vilket inte gör mig något. Klart värt det för att testa på denna produkt samt att man får en dag extra i Tokyo.

så himla härligt det är med EBs poängsystem. Speciellt med lite flexibilitet så kan man få till det mesta!
 

sammyj

Medlem
Innan vi fick barn hann vi med Singapore F med deras B777 från Köpenhamn med ett stopp i private room i Singapore samt en Lufthansa F i B747 och med stopp på LH first med bil ut till nästa maskin. Jag får vara nöjd där helt snudd omöjligt på att hitta vettiga/roliga awards med en familj på 5.

jag försöker avveckla mina poäng och troligtvis hoppar runt bland bolagen i framtiden, ska bli skönt att slippa poäng stressen framåt, dock 4 år till LTG på rätt sida om vippbrädan :/
 

fcx

Medlem
Väcker tråden... 145 dagar kvar tills att SAS inte längre är en del av *A.

Själv tänker jag att en tur till LHR T2 och IST vill jag hinna med i sommar.
Jag håller med om att det är två ställen som har varit väldigt trevliga att besöka i samband med resor med SAS, men samtidigt är det inte lounger som försvinner from jordens yta. Med en Swiss business hem från London så är portarna fortsatt öppna, och man får dessutom ett litet depåstopp i ZRH på vägen. Skyteam-loungerna har dock historiskt varit svåråtkomliga för statuslösa om man inte vill öppna plånboken på väldigt vid gavel.
 

KarlJ

Medlem
Hade velat åka Swiss F men vet inte hur bra möjligheter det brukar finnas att uppgradera en poängbiljett...

Annars Lufthansa F nånstans, vad gör man ens i Buenos Aires?
 
Toppen