Senaste nytt

Vad vill ni hinna med och uppleva innan SAS lämnar Star Alliance?

chazzie

Medlem
Är ganska nöjd med vad jag hunnit testa med tanke på den division jag spelar i vad gäller resande :) Har hunnit bocka av LH F med FCT, SQ C på två långa ben, Thai C på övervåningen i 744:an samt SAS C i "nya stolen" som jag för många, många år drömde mig bort att få sitta i när den stod som demo på Arlanda, innan man haft möjligheten att åka annat än economy.

Det som möjligen tär lite på vad man skulle vilja testa är väl ANAs F, men värre livsöden finns än att inte hinna med den, så jag väljer att se positivt på förändringen och möjligheten till nya upplevelser (och resmål) vid medlemskapet i en ny allians.
 

Taggen

Medlem
Är väl egentligen bara ANA The Room kvar för min del som är värd att testa men jag tror inte detta kommer ske men jag klarar mig ändå. Missat Asiana First på A380 och jag missar ANA's gamla F-kabin men med EB-poäng testat Thai F på A380, 777-300 samt 747-400, LH F på A340, A330 samt 747-8, SQ F på A380 nya och gamla kabinen, 777-300 samt 777-200, ANA F The Suite, SQ C på A350 ULR och A350, Thai C A380, 777-300, 777-200, 787-9, A350, SAS C A330, A340 samt A350, United Polaris 787-10, TK C A330, EVA C 777-300, A330-300, A321 samt 787-9. Undvikit LH-gruppen i C på longhaul men har en resa nu i februari med LH/LX till USA.
 
Är väl egentligen bara ANA The Room kvar för min del som är värd att testa men jag tror inte detta kommer ske men jag klarar mig ändå. Missat Asiana First på A380 och jag missar ANA's gamla F-kabin men med EB-poäng testat Thai F på A380, 777-300 samt 747-400, LH F på A340, A330 samt 747-8, SQ F på A380 nya och gamla kabinen, 777-300 samt 777-200, ANA F The Suite, SQ C på A350 ULR och A350, Thai C A380, 777-300, 777-200, 787-9, A350, SAS C A330, A340 samt A350, United Polaris 787-10, TK C A330, EVA C 777-300, A330-300, A321 samt 787-9. Undvikit LH-gruppen i C på longhaul men har en resa nu i februari med LH/LX till USA.
Tyckte ANA's gamla F var väldigt långt från the Suite, så inget att vara ledsen att man missa! Asiana kanske finns möjlighet i framtiden med uppköpet av Korean Air (förutsatt att dom släpper nån award till EB eller Flying Blue, och innan dom merge'as in helt i Korean Air).
 

patteng

Medlem
Jag hade en bokning med SQ vintern 2020. Fick avboka pga Covid. Kunde inte boka när det öppnade upp sig där ett tag och nu är det väl ganska kört.
Önska att jag hann med det.
Nu hoppas jag att jag får testa EVA Air i business till vintern istället.
 

Taggen

Medlem
Tyckte ANA's gamla F var väldigt långt från the Suite, så inget att vara ledsen att man missa! Asiana kanske finns möjlighet i framtiden med uppköpet av Korean Air (förutsatt att dom släpper nån award till EB eller Flying Blue, och innan dom merge'as in helt i Korean Air).
Nja, Asiana har dumpat sin First helt så tror tyvärr att Korean kommer nog inte att återuppliva detta.
 
  • Gilla
Reactions: hco

spritfet

Medlem
Är väl egentligen bara ANA The Room kvar för min del som är värd att testa men jag tror inte detta kommer ske men jag klarar mig ändå. Missat Asiana First på A380 och jag missar ANA's gamla F-kabin men med EB-poäng testat Thai F på A380, 777-300 samt 747-400, LH F på A340, A330 samt 747-8, SQ F på A380 nya och gamla kabinen, 777-300 samt 777-200, ANA F The Suite, SQ C på A350 ULR och A350, Thai C A380, 777-300, 777-200, 787-9, A350, SAS C A330, A340 samt A350, United Polaris 787-10, TK C A330, EVA C 777-300, A330-300, A321 samt 787-9. Undvikit LH-gruppen i C på longhaul men har en resa nu i februari med LH/LX till USA.
Bra avbockat! :)

ANA:s gamla F är med dagens mått rätt blek hårdvarumässigt, men servicen var grym som alltid.
Hade förmånen att testa Asiana F A380 ett par gånger - inget att klaga på men färgsättningen är väldigt beige ;) Satt även på tronen en gång i deras gamla F på B747, den stolen flög på övertid men det är något speciellt med att sitta i nosen på en B747
 
Har relativt nyligen börjat med long-haul resandet och hann bocka av en business class resa till Aruba med Avianca via LHR och BOG + retur via BOG och IST med TK 777 (äldre produkt). Avianca var OK, inget märkvärdigt, sliten kabin. TKs kabin var outdated men service och mat var bra!

Har en resa bokad till Tokyo nu i Februari med frugan och tre vänner (så tot. 5 pax), alla i business class med LH via FRA, ska få testa Queen of the sky! Men lite tråkigt att kabinen inte är så modern här heller. Min plan är att hänga på låset för att knipa ANA via LHR, har sett flertalet 2-3 platser med kort varsel, men också 5-6 platser sporadiskt. Hopper verkligen man kan knipa ANA 'The Room' vilket är min dröm. Sedan kan man köra med Queen of the sky på returen :)

Efter det är kontot "nästan" tömt, ska försöka hinna med att bjuda med syrran på en USA resa med SAS (150k poäng, 3 pax i C, 2st 2f1) samt päronen på en ARN-IST i C (jag vet, inte optimala värdet, men dock så har TK en bra intra-europe business class så det får duga).
 
Toppen