Senaste nytt

Vad vill ni hinna med och uppleva innan SAS lämnar Star Alliance?

Hachans

Medlem
Inget direkt jag kommer sakna, har mitt huvudsakliga flygande i andra bolag ändå numera. Mitt försök att flyga Lufthansa F floppade helt när det blev equipment change och deras vägran att betala tillbaka utan att jag behövde dra dem till skiljedomstolen gjorde att jag inte kommer ge dem en krona mer än nödvändigt. Blev förvisso insläppt på FCT-loungen men var väl lite skadad av av mitt AF Premiereflyg några veckor innan för jag var inte imponerad.

Annars ska jag nog försöka pressa ut en award till Japan innan det blir dags. Eller kanske Nya Zeeland. Får se vad det blir när årets vouchers är intjänade.
 

JacobGBG

Medlem
Finns väldigt lite kvar att checka av.

I teorin är det främst SQ man skulle vilja uppleva mer av, men den vägen via Eurobonus har för det mesta ändå varit stängd ändå.
 

011430121

Medlem
Så många som gånger som möjligt höra efter landningen ”Tack för att du valde SAS och Star Alliance vi hoppas snart få se dig ombord igen” blir att tok boka resor framöver innan det är över med anslutningen till Star Alliance.
Mitt hjärta gråter redan, vill inte tänka på hur det kommer låta när de annonserar i framtiden!
Känns som man kommer att tvingas byter sina lördags inköp på Östermalmshallen till Lidl om man vill följa med SAS till den nya sammanslutningen.
 

HenrikAI

Medlem
Jag tänkte ungefär likadant som trådskaparen på min senaste bonusresa då jag lyckades pricka av upper deck på B747, United Polaris business och en Polaris-lounge. Förmodligen sista gången.

Det jag skulle vilja hinna med är Lufthansa First och business med Eva, ANA och Singapore Airlines. Har egentligen poäng så det räcker till antingen First eller en tour till Asien med Eva och ANA (Singapore Airlines blir ju svårt av kända anledningar) men med tanke på att jag fått med familjen på poängsamlandet skulle det inte bli jättebra stämning hemma om jag tömde kontot på att resa själv...

Mest realistiskt på min lista är kanske ANA, där man i alla fall just nu kan hitta flera platser till Japan med kort varsel. Men.. frågan är hur det ser ut under skolloven. Det kommer oavsett att bli en kamp mot klockan att få till det i så fall.

Vad jag kommer sakna vet jag inte riktigt ännu. Nu när jag fått upp ögonen för Polaris så blir det tråkigt att missa dem när man är på USA-äventyr.

Av de europeiska Star-bolagen har jag inte flugit långt med Austrian, Brussels eller TAP, men jag kan inte påstå att de lockar med än Air France, KLM och Virgin Atlantic, så om jag inte lyckas få till något enligt mina önskemål ovan så behåller jag kanske poängen och hoppas på okej tillgänglighet på bonusresor även i SkyTeam.
 

jerixon

Medlem
Vad kommer du sakna då?
Kommer sakna hur pass enkelt och billigt det har varit att resa med Star Alliance Awards och SAS. Om det ändras vill säga, något jag ej vet ännu =)

Flera av bolagen är solida och de kommer jag nog inte att flyga long haul med då i framtiden kanske.
Har fortfarande 300k Miles and More Poäng så kommer nog bli en del Star Alliance framöver oavsett tills de är slut.
Turkisk, Singapore och Eva är favoriter Long Haul men blir spännande att testa nyheter.
 
Är trött på flygningar och resor.
Men kan inte låta 674000 poäng frysa inne så det planeras en resa Köpenhamn- Maldiverna - Thailand (kho lipe) - Japan - Kina och hem.
Får se hur långt man kommer på poäng och hur många nätter mina ihg,marriott och hyatt räcker till.

Efter det kommer jag att minimera mina businessresor och fokusera på Sverige som resmål.
Tänk 2 nätter i Älvdalen ;):)

Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
 
Toppen