Senaste nytt

Vad vill du se för förbättringar på inrikes på Göteborg Landvetter Airport?

Tack för feedback. Jag har själv reflekterat över det när jag parkerat där när jag besökte flygplatsen i ett tidigare arbete. Hela ytan framför entréer måste ses över i samband med flygplatsens utveckling. I planen ligger ett nytt hotell som ligger i fil mot parkeringshuset. Jag för det vidare till projektgruppen som sitter med det.

- Fredrik

På tal om P-huset, så skulle jag gärna se att taket vid entrén till inrikeshallen förlängs så man kan gå hela vägen till P-hus 3 utan att få allt för mycket regn på sig. Förstår inte varför man inte byggde tak hela vägen, när ändå övergångsstället utanför inrikeshallen fick tak. Tunnel till P-huset som på Arlanda hade ju varit bäst, med tanke på att regnet ofta kommer från sidan på GOT, men det blir nog rätt dyrt...

Dags att boka in en resa då ;) Välkommen till Göteborg!

- Fredrik

Jag har ingen input att komma med, eftersom jag aldrig varit på Landvetter, jag vill bara skjuta in och säga att det är fantastiskt att representanten är på forumet! Normalt med företagsrepresentatner är ju att de hänger på forumet för att öka försäljningen, men så är ju inte fallet här, utan någon som verkligen bryr sig om vad man tycker.

Önskar det kom liknande från Arlanda, SJ och Arlanda Express också...

Både Åre/Östersund och Ronneby har i omgångar kört med att de delar ut gratis vattenflaskor till resenärer som man kan fylla med vatten i en utställd tappkran, tror det är någon form av reklamplats då det är reklam på etiketten.

Är det inget som ni på Landvetter kan köra med?
Det är en riktigt bra passagerarservice som verkligen uppskattats de gånger jag kunnat använda den.

Både Åre/Östersund och Ronneby har i omgångar kört med att de delar ut gratis vattenflaskor till resenärer som man kan fylla med vatten i en utställd tappkran, tror det är någon form av reklamplats då det är reklam på etiketten.

Är det inget som ni på Landvetter kan köra med?
Det är en riktigt bra passagerarservice som verkligen uppskattats de gånger jag kunnat använda den.

Ungefär som det här?
Kranvattnet<br>tappas på flaska - Göteborg - www.gp.se

Ja vi har ju kranen i alla fall... :)

- Fredrik

friskvatten.jpg

Hej Fredrik!
Jag är inte nöjd med Swedavias lösning för trådlöst internet. Jag vet att det är gratis och jag kan dra åt ***** om jag inte tycker om det(till loungen där jag får min WiFi ändå).
Dagens gratis WiFi från Swedavia kräver att man har en telefon som kan ta emot SMS. Jag brukar inte ha mobil medans jag är i Sverige.
Går det inte ha några portar och adresser öppet, för t.ex. Skype, iMessage, Gmail? Vore bra om säkerhetskoden då levererades via email.
I Boston låter man surfa besökarna efter att de har tittat på en reklamsnitt eller svarat på enkät.

Hej och tack för din feedback. Jag har skickat frågan vidare till vår IT-avdelning och så snart jag har svar så lovar jag att posta det.

- Fredrik

Hej Fredrik!
Jag är inte nöjd med Swedavias lösning för trådlöst internet. Jag vet att det är gratis och jag kan dra åt ***** om jag inte tycker om det(till loungen där jag får min WiFi ändå).
Dagens gratis WiFi från Swedavia kräver att man har en telefon som kan ta emot SMS. Jag brukar inte ha mobil medans jag är i Sverige.
Går det inte ha några portar och adresser öppet, för t.ex. Skype, iMessage, Gmail? Vore bra om säkerhetskoden då levererades via email.
I Boston låter man surfa besökarna efter att de har tittat på en reklamsnitt eller svarat på enkät.

Hej, nu har jag fått svar. Enligt IT gör vi detta för att uppfylla datalagringsdirektivet som kom i maj 2012. Vi måste kunna säkerställa någon identitet från varje person som ansluter till oss. På sikt kan det bli förändringar på detta och vi är medvetna om att trots att det fungerar bra för många så är det några som det inte fungerar för. Bra feedback och jag återkommer om jag hör något i ärendet.

- Fredrik

Hej och tack för din feedback. Jag har skickat frågan vidare till vår IT-avdelning och så snart jag har svar så lovar jag att posta det.

- Fredrik

Hej, nu har jag fått svar. Enligt IT gör vi detta för att uppfylla datalagringsdirektivet som kom i maj 2012. Vi måste kunna säkerställa någon identitet från varje person som ansluter till oss. På sikt kan det bli förändringar på detta och vi är medvetna om att trots att det fungerar bra för många så är det några som det inte fungerar för. Bra feedback och jag återkommer om jag hör något i ärendet.

- Fredrik

Alla lounger i Sverige verkar göra en annan tolkning. Och de flesta hotell. Och burger king. I de fall ni behöver använda telefonnummer för att spåra någon så går det ju i alla fall till ett kontantkort köpt på ica. Vi kan ju nöja oss med att man skriver in telefonnumret och skippar sms, så har vi en enkel lösning som vi kan låtsas fungera, istället för en komplicerad lösning som vi kan låtsas fungerar.

Toppen